کد خبر: ۷۵۵۴۹۲
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۳

امضا تفاهم‌نامه همکاری میان ایران و ارمنستان

در دیدار وزیر دادگستری ایران با همتای ارمنستانی‌اش یک یادداشت تفاهم همکاری میان جمهوری ارمنستان و جمهوری اسلامی ایران امضا شد.
امضا تفاهم‌نامه همکاری میان ایران و ارمنستان
آفتاب‌‌نیوز :

امین حسین رحیمی وزیر دادگستری عصر امروز میزبان "کارن آندراسیان"، وزیر دادگستری جمهوری ارمنستان بود.

وزیر دادگستری ایران در این دیدار با بیان اینکه دو کشور دارای روابط و پیوندهای تاریخی و تمدنی هستند اظهار کرد: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران احترام به تمامیت ارضی و به رسمیت شناختن حق حاکمیت همه کشورها و همچنین توسعه بیش از پیش روابط با کشورهای دوست و همسایه است.

رحیمی همچنین پیشنهاد کرد: برای تسهیل امور تجار و فعالان اقتصادی دو کشور، یک مرکز داوری و میانجیگری تشکیل شود تا رسیدگی به اختلافات احتمالی تجاری با سهولت و سرعت بیشتری انجام گیرد.

وزیر دادگستری جمهوری ارمنستان نیز ضمن استقبال از این پیشنهاد با تاکید بر حسن روابط فی مابین دو کشور، ابراز امیدواری کرد، با تحکیم مناسبات حقوقی و قضایی بین دو کشور، بستر مناسبی برای توسعه روابط در دیگر زمینه‌ها فراهم شود.

همچنین در ادامه دو طرف با اذعان به این واقعیت که ارتقای روابط حقوقی و قضایی طرفها در کنار سایر روابط اعم از سیاسی، اقتصادی و تجاری و نیز حمایت از فعالیت‌های اقتصادی و تجاری اتباع دو کشور بسیار حائز اهمیت است، بر لزوم تقویت روابط مبتنی بر احترام متقابل و اصل حسن نیت تاکید کردند.

در پایان این دیدار یک یادداشت تفاهم همکاری در یازده بند با هدف تسهیل اجرای موافقتنامه‌های "همکاری حقوقی در امور مدنی و کیفری"، "استرداد مجرمان" و "انتقال محکومان" بین دو طرف به امضا رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین