کد خبر: ۷۵۶۲۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
جعفرزاده، نماینده سابق مجلس در گفت‌وگو با آفتاب‌نیوز:

بودجه ۱۴۰۱ تورم‌زا و فسادانگیز است/ مسئولان فعلی مگر از کره مریخ آمده‌اند؟ مگر نمی‌گفتند دلار می‌شود ۱۵ هزار تومان؟

جعفرزاده گفت: من نمی‌گویم که دولت آقای روحانی ایراد نداشت، ولی الان مردم آرزو می‌کنند که وضعیت به دوران روحانی برگردد. دولت رئیسی تاکنون عملکرد مثبتی نداشته و تنها شعار داده است. مگر نمی‌گفتند که وضعیت بورس را سه روزه بهبود می‌بخشند. مگر نمی‌گفتند که دلار می‌شود ۱۵ هزارتومان؟ بنابراین آن‌ها حق ندارند گله کنند، چون با علم آمده‌‍اند. در دولت روحانی مگر تحریم نبود، تازه آن موقع ترامپ بود، اما دولت رئیسی با بایدن که نرمتر از ترامپ است، مواجه است. همین افراد در دولت روحانی مردم را گروگان گرفتند و اجازه ندادند مشکلات کشور حل شود. الان هم مدام بهانه‌جویی می‌کنند و مشکلات را به گذشته ارجاع می‌دهند.
بودجه ۱۴۰۱ تورم‌زا و فسادانگیز است/ مسئولان فعلی مگر از کره مریخ آمده‌اند؟ مگر نمی‌گفتند دلار می‌شود ۱۵ هزار تومان؟
آفتاب‌‌نیوز :

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده سابق مجلس اخیرا در گفت‌وگو با آفتاب‌نیوز، انتقاد‌هایی را نسبت به بودجه سال ۱۴۰۱ و عملکرد دولت رئیسی مطرح کرد. اظهارات این نماینده سابق مجلس با واکنش سازمان برنامه و بودجه مواجه شد. این سازمان در جوابیه‌ای که برای آفتاب‌نیوز ارسال کرده است (اینجا بخوانید)، نوشت: مشکلات ساختاری در اقتصاد ایران وجود دارد. وجود تحریم‌ها و تبعات اقتصادی آن، وجود کسری بودجه، تورم، بیکاری و ... مختص دولت سیزدهم نبوده و نیست.

حعفرزاده در واکنش به جوابیه سازمان برنامه و بودجه به خبرنگار آفتاب‌نیوز گفت: پاسخ سازمان برنامه و بودجه فرار به جلو است. بودجه ۱۴۰۱ کسری دارد، تورم‌زاست و بسیار بسیار فسادانگیز است. بخش نظارتی را کم کرده، نه اینکه به جیب می‌زنند، اما بالاخره وقتی بیت‌المال هدر می‌رود، نوعی فساد است. مجلس هوشیار باشد که درخصوص برخی اقداماتی که نوعی دیکتاتوری بر بودجه حساب می‌شود، جلوی آن ایستادگی کند. من متاسف شدم که چقدر شأن سازمان برنامه و بودجه کاهش پیدا کرده که به جای پاسخگویی به ابهامات و سئوالات کارشناسی، با یک سری شعار‌های مبتدی و زشت واکنش نشان داده است. انتظار داشتیم ابهاماتی که در بودجه ۱۴۰۱ وجود دارد را به صورت کارشناسی پاسخ بدهند.

حعفرزاده در ادامه با اشاره به اینکه "آقای میرکاظمی خودش نماینده مجلس بوده و در دولت‌های قبلی نیز مسئولیت داشته"، افزود: برخی الان به گونه‌ای از بانیان وضع موجود صحبت می‌کنند که انگار از کره مریخ آمده‌اند. همه این افراد قبلا مسئولیت داشته‌اند.

این نماینده سابق مجلس اظهار داشت: ما معتقدیم که هیچکدام از اهداق بودجه ۱۴۰۱ که آقای رئیسی براساس یادداشت آقای میرکاظمی در مجلس قرائت کرد، تحقق پیدا نمی‌کند. دولت در حال حاضر به صورت غیرمستقیم به بانک‌ها فشار می‌آورد و از آن‌ها استقراض می‌کند.

جعفرزاده ادامه داد: من نمی‌گویم که دولت آقای روحانی ایراد نداشت، ولی الان مردم آرزو می‌کنند که وضعیت به دوران روحانی برگردد. دولت رئیسی تاکنون عملکرد مثبتی نداشته و تنها شعار داده است. مگر نمی‌گفتند که وضعیت بورس را سه روزه بهبود می‌بخشند. مگر نمی‌گفتند که دلار می‌شود ۱۵ هزارتومان؟ بنابراین آن‌ها حق ندارند گله کنند، چون با علم آمده‌‍اند. در دولت روحانی مگر تحریم نبود، تازه آن موقع ترامپ بود، اما دولت رئیسی با بایدن که نرمتر از ترامپ است، مواجه است. همین افراد در دولت روحانی مردم را گروگان گرفتند و اجازه ندادند مشکلات کشور حل شود. الان هم مدام بهانه‌جویی می‌کنند و مشکلات را به گذشته ارجاع می‌دهند.

نماینده سابق مجلس گفت: هرچه انتقاد می‌کنیم، می‌گویند دولت قبلی. دولت رئیسی کی قرار است پاسخگوی عملکرد خودش باشد؟ سازمان برنامه و بودجه از کی می‌خواهد پاسخگو باشد؟ دولت رئیسی یک زمانی را مشخص و اعلام کند که از این تاریخ به بعد پاسخگوی مسئولیت خودش است.

جعفرزاده در ادامه با انتقاد از عملکرد سازمان برنامه و بودجه، گفت: من به صراحت از آقای میرکاظمی می‌خواهم که اگر به خون شهدا اعتقاد دارد، اگر انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را دوست دارد، استعفا بدهند. لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ نشان داد که آقای میرکاظمی توانایی اداره سازمان برنامه و بودجه را ندارد. همه از عملکرد آقای میرکاظمی ناراضی هستند؛ بنابراین بهترین کاری که آقای میرکاظمی می‌توانند انجام بدهند، این است که استعفا بدهند وگرنه اولویت تغییر در کابینه برای آقای رئیسی، برکناری رئیس سازمان برنامه و بودجه است. عملکرد آقای میرکاظمی برخلاف شعار‌های آقای رئیسی است، از مخالفت با مطالبات فرهنگیان، بازنشستگان و ایثارگران گرفته تا بحث حذف ارز ترجیحی و... . لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ وقتی ارائه شد، ۷۰۸ هزار میلیارد تومان ناترازی داشت و از طرفی چاه‌های بزرگ و درآمد‌های پنهانی در بودجه بود که دولت برای خودش در نظر گرفته بود؛ بنابراین اگر کمیسیون تلفیق نبود بودجه ۱۴۰۱ کشور را به آتش می‌کشید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
2
7
دولت در بودجه ۱۴۰۱ جهت تامین کسری بودجه آب و برق و گاز را وحشتناک گران کرده است و به ته مانده سفر مردم چشم طمع دوخته است این بود دولت محرومان و مستضعفان که موقع انتخابات شعار می دادید
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین