کد خبر: ۷۵۶۳۵
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۱:۵۵

کمک‌های فرانسوی وارد سواحل میانمار شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ناو جنگی فرانسوی میسترال( Mistral ) که به گفته مقامات محلی میانمار برای حمل مواد غذایی و‌ همچنین جابجای طوفان زدگان وارد میانمار شده است بالاخره اجازه پهلو گرفتن در دلتا را از سوی مقامات میانماری کسب کرد.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، ستاد مشترک ارتش فرانسه اعلام كرد كه ناو جنگی میسترال نیمه شب جمعه در آب‌های سواحل میانمار پهلو گرفت اما به علت آنكه بدون موافقتنامه و كسب مجوز وارد آبهای منطقه شده است، دولت میانمار به آن اجازه لنگرگیری نداد اما با رایزنی میان مقامات دو کشور بلاخره ناو میسترال توانست پهلو بگیرد. 

طبق این اعلام، كشتی میسترال در جنوب دلتای ایرراوادی در خارج از محدوده آبهای متعلق به میانمار پهلو گرفته است. 

براساس اعلام ستاد مشترک ارتش فرانسه، این كشتی حامل هزار تن كمكهای غذایی و نیز لوازم ضروری برای ساخت پناهگاه موقت برای شش هزار حادثه دیده است مقامات دو كشور در حال مذاكره برای صدور مجوز برای ترخیص كشتی هستند. 

« كیائو تینت سووه» سفیر میانمار در سازمان ملل، روز جمعه در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل از فرانسه به این سازمان شكایت كرد و گفت كه فرانسه یک ناو جنگی به سواحل میانمار فرستاده است. 

«ژان موریس ریپر» سفیر دائم فرانسه در سازمان ملل این اعتراض را رد كرد و گفت: این ناو جنگی ماموریت حمل محموله بشردوستانه داشته است . 

وی از دولت میانمار خواست كه به این ناو  اجازه ورود به قلمرو آبی میانمار و ترخیص محموله را بدهد.
 
میانمار دو هفته پیش شاهد طوفان مهیب نرگس بود كه تاكنون بیش از 113‬ هزار كشته و مفقود الاثر برجای گذاشته و حدود دو میلیون نفر را نیز بی خانمان كرده است .
 
گفتنی است دولت میانمار برای ورود ماموران خارجی امدادرسان به مناطق مصیبت دیده محدودیت اعمال می‌كند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین