کد خبر: ۷۵۶۴۰۷
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
هزاران مخالف ضد جنگ، از توکیو تا نیویورک

تظاهرات مخالفان جنگ علیه روسیه/ سرکوب شدید معترضان در مسکو

معترضان نسبت به حمله روسیه به اوکراین به میادین اصلی و بیرون سفارت‌های روسیه در شهرهایی از توکیو گرفته تا نیویورک آمدند تا حمله روسیه به اوکراین را محکوم کنند؛ این در حالیست که بیش از هزاران نفر همین کار را در روسیه انجام دادند اما با سرکوب مواجه و دستگیر شدند.
تظاهرات مخالفان جنگ علیه روسیه/ سرکوب شدید معترضان در مسکو
آفتاب‌‌نیوز :

درست سه ساعت پس از اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد که عملیات نظامی را آغاز کرده، معترضان در بیرون سفارت روسیه در واشنگتن گرد هم جمع شدند و علیه این موضوع اعتراض کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، معترضان در پایتخت آمریکا، پرچم اوکراین را به دست گرفتند و فریاد "تهاجم روسی متوقف گردد" سر دادند.

در لندن نیز صدها معترض که اکثر آنها اوکراینی تبار بودند، گریه می‌کردند و بیرون محوطه داونینگ استریت؛ اقامتگاه و دفتر نخست وزیر انگلیس تجمع کردند و از دولت انگلیس خواستند تا اقدامات بیشتری را در این خصوص انجام دهد.

یکی از آن‌ها گفت: ما به کمک احتیاج داریم. اوکراین بسیار کوچک است اما فشارها علیه این کشور بسیار بزرگ.

در پاریس، یکی از معترضان به خبرگزاری رویترز گفت: حس می‌کنم همه ما در موقعیت خطرناکی هستیم.

در مادرید، خاویر باردم، یکی از هنرپیشه‌های مشهور اسپانیا که امسال هم نامزد جایزه اسکار شده، به صدها معترض در خارج از سفارت روسیه پیوست.

در برن، پایتخت سوئیس نیز صدها معترض در حالی که پرچم اوکراین را به دست داشتند، فریاد "صلح برای اوکراین" را سر دادند.

تظاهرات دیگری نیز در بیروت، تل‌آویو، دوبلین و پراگ برگزار شد.

براساس فراخوان‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، اعتراضات دیگری قرار است در روزهای آینده در شهرهای مختلف آمریکا برگزار شود.

در روسیه نیز حتی با وجود تهدیدهایی از سوی دولت، معترضان به خیابان‌های مسکو، سن پترزبورگ و یکاترینبورگ آمدند و فریاد "نه به جنگ" را سر دادند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین