کد خبر: ۷۵۶۷۵۴
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۸

شولتز: به ارتش اوکراین موشک‌های استینگر می‌دهیم

صدر اعظم آلمان از ارسال چند نوع تجهیزات رزمی از جمله موشک‌های استینگر به ارتش اوکراین برای مقابله با روسیه خبر داد.
شولتز: به ارتش اوکراین موشک‌های استینگر می‌دهیم
آفتاب‌‌نیوز :

صدر اعظم آلمان شنبه شب به وقت تهران از حمایت از ارتش اوکراین و ارسال موشک‌های دوش پرتاب استینگر به کی‌یف خبر داد.

به گزارش منابع خبری، «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان در باره تحولات تازه در منطقه گفت: «حمله روسیه نقطه عطفی است. وظیفه ما کمک به اوکراین برای دفاع از خود برابر ارتش پوتین است. ما در حال تامین ۱۰۰۰ سلاح ضد تانک و ۵۰۰ موشک "استینگر" برای دوستان خود در اوکراین هستیم.»

پیشتر منابع مطلع اعلام کردند که برلین قصد دارد از طریق هلند این تسلیحات را عازم اوکراین کند.

این در حالی است که پنتاگون نیز اعلام کرده که برای کمک به ارتش اوکراین برای مقابله با تانک‌های روسیه، موشک‌های ضد تانک جاولین به اوکراین می‌فرستد.

وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که یک فروند پهپاد آمریکایی در جریان حمله اوکراین به کشتی‌های روسی در منطقه پرواز می‌کردند. طی روزهای گذشته نیز منابع خبری از پرواز پهپاد جاسوسی نیروی هوایی آمریکا بر فراز حریم هوایی اوکراین همزمان با تشدید تنش کی‌یف با روسیه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» یک فروند پهپاد «آر کیو-۴ گلوبال هاوک» نیروی هوایی آمریکا اخیرا بر فراز حریم هوایی اوکراین پرواز کرد.

بر اساس این گزارش، طی ماه گذشته ۲ فروند از این پهپاد جاسوسی در ماموریت‌های منظم از دریای مدیترانه به اوکراین پرواز کرده‌اند. پروازهای این پهپادها در ارتفاع بالا و مسافت طولانی با افزایش تحرک نظامی روسیه در امتداد مرز اوکراین با تنش روسیه با آمریکا و ناتوهمزمان شده است.

روسیه از صبح پنجشنبه پنجم اسفند دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین