کد خبر: ۷۵۶۹۷۴
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۳:۱۸

شهردار کی‌یف: شهر محاصره شده/ از روحیه کامل جنگی برخورداریم

ویتالی کلیچکو شهردار کی یف پایتخت اوکراین با یادآوری اینکه نیرو‌های حاضر در شهر دارای روحیه کامل جنگی هستند، افزود که نیرو‌های روسی درحال نزدیک شدن به پایتخت هستند و این شهر محاصره شده است.
شهردار کی‌یف: شهر محاصره شده/ از روحیه کامل جنگی برخورداریم
آفتاب‌‌نیوز :

شهردار پایتخت اوکراین همچنین ادامه داد که اگر نیرو‌های روسیه کی یف را تصرف کنند، تخلیه غیر نظامیان از این شهر غیر ممکن خواهد شد.

به گزارش "الجزیره"، کلیچکو گفت: ما نمی‌توانیم غیرنظامیان را تخلیه کنیم، زیرا تمام راه‌ها مسدود شده‌اند. درحال حاضر مهمترین مساله دفاع از کشورمان است.

این در حالی است که شبکه خبری سی ان ان به نقل از مقام‌های آگاه آمریکایی شب گذشته گزارش داد: حمله روسیه با مقاومت سخت‌تر از انتظار از سوی ارتش اوکراین روبه رو شده و مشکلات در تامین نیرو‌ها نیز بر حمله مسکو تاثیر گذاشته است.

شبکه خبری تلویزیونی سی ان ان آمریکا در گزارشی افزود: در میدان نبرد، روسیه بیش از حد انتظار متحمل تلفات سنگین در نیروها، تجهیزات زرهی و هواپیما می‌شود.

این رسانه آمریکایی ادامه داد: این امر تا حدی به دلیل عملکرد بهتر پدافند هوایی اوکراین و فراتر از ارزیابی‌های اطلاعاتی آمریکا پیش از حمله روسیه است.

سی ان ان به نقل از یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت که علاوه بر این، روسیه هنوز نتوانسته است برتری هوایی در اوکراین ایجاد کند، زیرا نیروی هوایی و سیستم‌های دفاع هوایی کی‌یف برای کنترل حریم هوایی مقاومت می‌کنند.

پیشتر یک مقام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که شدیدترین درگیری‌ها در اوکراین در داخل و اطراف خارکف است.

«دیمیتری کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین گفت: نمی‌توانم بگویم که گفتگو‌ها با روسیه منجر به صلح خواهد شد، اما تاکید می‌کنم که کی‌یف «تسلیم» نخواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری کولبا که در یک نشست توجیهی سخن می‌گفت، افزود: گفتگو‌ها به این شکل هیچ اشکالی ندارد. اگر این گفتگو‌ها منجر به صلح و پایان جنگ شود از آن باید استقبال کرد. اما من می‌خواهم مشخص کنم که ما تسلیم نخواهیم شد. ما سرزمین خودمان را واگذار نخواهیم کرد.کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین