کد خبر: ۷۵۷۰۶۳
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵

کاندولیزا رایس: پوتین امروز با کسی که من ملاقات کردم متفاوت است

کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا گفت که ولادیمیر پوتین "نامتعادل و بی‌ثبات" به نظر می‌رسد و تعریف "عمیق و متوهم گونه‌ای" از تاریخ دارد.
کاندولیزا رایس: پوتین امروز با کسی که من ملاقات کردم متفاوت است
آفتاب‌‌نیوز :

کاندولیزا رایس در برنامه تلویزیونی"فاکس نیوز ساندی" عنوان کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را بارها ملاقات کرده است و خاطرنشان کرد که او همیشه شبیه به یک مرد از " کا گ ب، (KGB ) سرویس اطلاعاتی و امنیتی اتحاد جماهیر شوروی سابق" رفتار می‌کرده و همچنین شخصی "محاسبه‌گر و سرد" بوده است.

به گزارش پایگاه خبری هیل، وی افزود: گرچه او امروز کاملا متفاوت است.

کاندولیزا رایس در این برنامه اظهار کرد: اکنون ولادیمیر پوتین "نامتعادل و بی‌ثبات" به نظر می‌رسد و همچنین او تعریف "عمیق و متوهم گونه‌ای" از تاریخ دارد؛ این رفتار همیشه شبیه به نوعی "قربانی سازی" بوده نسبت به آنچه که برای آن‌ها اتفاق افتاده است. اما اکنون همه چیز به مقصر دانستن لنین، رهبر کمونیستی شوروی جهت پایه‌گذاری کی‌یف در اوکراین برمی‌گردد. بنابراین پوتین اکنون دچار چیزی شده است که من شخصا در گذشته آن را ندیده‌ام.

رایس افزود که او می‌خواهد اطمینان حاصل کند که پوتین قصد ندارد با عبور از کشورهای بالتیک، کالینینگراد را که بین لهستان و لیتوانی است، به بقیه روسیه متصل کند.

این وزیر امور خارجه اسبق آمریکا با اشاره به اینکه کشورهای بالتیک بخشی از ناتو هستند و از حمایت این ائتلاف برخوردارند، گفت: ما باید مطمئن شویم که پوتین واقعا درک می‌کند که عبور از خط قرمز ماده ۵ چه "هزینه و بهای فوق‌العاده‌ای" را در پی خواهد داشت.

وی همچنین حمایت خود را از تحریم‌های کنونی علیه ولادیمیر پوتین ابراز کرد و خاطرنشان کرد که او (پوتین) باید "بیشترین هزینه" را نسبت به کارهایی که انجام داده، پرداخت کند.

کاندولیزا رایس اعلام کرد اگر پوتین باور نداشته باشد که می‌تواند به اهداف خود دست یابد، ممکن است این احتمال وجود داشته باشد که او "جاه‌طلبی‌های" خود را کاهش دهد.

وی در نهایت افزود: ولادیمیر پوتین در این موقعیت انتظار یک برد آسان را داشت. اما واقعیت کاملا برعکس بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین