کد خبر: ۷۵۷۰۹۴
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳

شورای حقوق بشر سازمان ملل مناظره فوق‌العاده درباره اوکراین برگزار می‌کند

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد که در تاریخ ۳ مارس (۱۲ اسفند) در ژنو مناظرات اضطراری درباره وضعیت اوکراین برگزار خواهد کرد.
شورای حقوق بشر سازمان ملل مناظره فوق‌العاده درباره اوکراین برگزار می‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

در مجموع ۲۹ کشور به برگزاری این مناظره رای دادند، ۱۳ کشور شامل قزاقستان، نامیبیا، پاکستان، سنگال، سومالی، سودان، امارات و ازبکستان رای ممتنع و پنج کشور شامل کوبا، روسیه و ونزوئلا نیز رای منفی داشتند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، شورای حقوق بشر سازمان ملل تاکنون فقط شش بار مناظره فوق العاده داشته است. در نتیجه این مناظره‌ها، قطعنامه‌ای تصویب می‌شود که پیش نویس آن باید مورد حمایت دست کم ۲۴ کشور باشد.

از سوی دیگر عفو بین‌الملل استفاده گزارش شده روسیه از بمب‌های خوشه‌ای در اوکراین را محکوم کرده و گفته است که حمله به یک پیش دبستانی "ممکن است جنایت جنگی باشد".

این سازمان گفت: یک موشک اوراگان ۲۲۰ میلی متری مهمات خوشه‌ای را بر روی مهد کودک سونچکو در شهر اوختیرکا در روز جمعه پرتاب کرد. این اقدام ممکن است جنایت جنگی باشد. در این حمله سه نفر از جمله یک کودک کشته شدند و یک کودک دیگر نیز زخمی شد.

انی‌یس کالامار، دبیر کل سازمان عفو ​​بین‌الملل گفت: دیدن یک حمله به مهدکودکی که در آن غیرنظامیان به دنبال پناهگاهی امن هستند، شگفت‌انگیز است. واضح و ساده، این باید به عنوان جنایت جنگی مورد بررسی قرار گیرد. هر فردی که مرتکب جنایات جنگی می شود باید به طور انفرادی در برابر دادگاه کیفری بین المللی (ICC) یا سایر فرآیندهای عدالت کیفری بین‌المللی در سطح ملی یا بین‌المللی پاسخگو باشد. ضروری است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد و دیوان بین‌المللی کیفری فوراً چگونگی اطمینان از جمع آوری و حفظ به موقع و مؤثر شواهد مربوط به هر جنایتی را که طبق قوانین بین‌المللی در اوکراین انجام شده است، بررسی کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین