کد خبر: ۷۵۷۴۸۴
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱

وزیر خارجه آلمان: حمله روسیه علیه اوکراین یک نقطه عطف است

وزیر امور خارجه آلمان به کشور‌های عضو سازمان ملل گفت که به نفع قطعنامه محکومیت قاطع حمله روسیه به اوکراین، رای بدهند.
وزیر خارجه آلمان: حمله روسیه علیه اوکراین یک نقطه عطف است
آفتاب‌‌نیوز :

آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان در جریان نشست فوق‌العاده مجمع عمومی سازمان ملل گفت، جامعه جهانی باید بین صلح و تهاجم، بین عدالت و خواسته قوی و بین اقدام و بی توجهی یکی را انتخاب کند.

به گزارش شبکه خبری دویچه وله، بربوک همچنین ادامه داد: حمله روسیه به اوکراین بیانگر یک نقطه عطف است. به همین دلیل است که این جنگ فقط برای اوکراین یا اروپا نیست و برای تمامی ماست. جنگ روسیه علیه اوکراین آغاز یک دوره جدید است. این یک نقطه عطف است.

این دیپلمات ارشد آلمانی همچنین ادامه داد: جنگ روسیه علیه اوکراین یک تهاجم و بر اساس و مبتنی بر دروغ‌هاست. شما می‌گوید که برای دفاع از خودتان دست به این اقدام نظامی زده‌اید اما تمام جهان می‌بیند که شما چندین ماه است که برای آماده سازی این حمله نیرو مستقر می‌کردید.

ادعاهای روسیه مبنی بر اینکه این کشور در یک ماموریت حافظ صلح به سر می‌برد توسط وزیر امور خارجه آلمان قاطعانه رد شد و وی ادامه داد: شما می‌گویید روسیه نیروهای حافظ صلح می‌فرستد، اما تانک‌های شما آب حمل نمی‌کنند، تانک‌های شما حامل مواد غذایی برای نوزادان نیستند، تانک‌های شما حامل صلح نیستند. تانک‌های شما حامل مرگ و ویرانی هستند.

بربوک همچنین روسیه را به سوءاستفاده از قدرتش به عنوان عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متهم کرد و افزود: آقای لاوروف می‌توانید خودتان را فریب دهید اما ما و مردم ما را نه. شما نمی‌توانید مردم ما را فریب دهید.

وزیر خارجه آلمان با بیان اینکه از امتیاز بزرگ شدن در صلح و امنیت برخوردار است، به تاسیس سازمان ملل پس از جنگ جهانی دوم اشاره کرد که به گفته او "جنگ بی‌رحمانه‌ای بود که توسط آلمان نازی آغاز شد".

وی همچنین به اتهامات مربوط به تبعیض نژادی علیه آفریقایی‌ها اشاره کرد که تلاش می‌کنند تا از مرز عبور کنند و افزود: همه آوارگان بدون توجه به ملیتشان باید ایمنی و حفاظت دریافت کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین