کد خبر: ۷۵۷۵۱۳
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸

بیانیه تند کمیسیون ورزشکاران روسیه علیه کمیته بین المللی المپیک

کمیسیون ورزشکاران کمیته المپیک روسیه گفته است که افزایش تعداد تحریم‌های ورزشی که علیه ورزشکاران روسیه و بلاروس اعمال می‌شود، کاملاً ناعادلانه است و به منزله «تبعیض قومیتی» است.
بیانیه تند کمیسیون ورزشکاران روسیه علیه کمیته بین المللی المپیک
آفتاب‌‌نیوز :

کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) در بیانیه‌ای در روز دوشنبه توصیه کرد به دلیل جنگ در اوکراین از ورزشکاران روسیه و بلاروس برای حضور در مسابقات جهانی ورزشی دعوت نشود. این توصیه از آن زمان تاکنون توسط طیف وسیعی از فدراسیون‌ها در رشته‌های مختلف ورزشی اجرایی شده است.

این اقدامات در روسیه به عنوان محرومیت ورزشکاران از امرار معاش به دلایل سیاسی مورد انتقاد قرار گرفته است.

به گزارش رویترز، کمیسیون ورزشکاران در بیانیه‌ای اعلام کرد که این مجازات‌ها نقض آشکار حقوق ورزشکاران روسیه و بلاروس است. در این بیانیه آمده است: اول از همه، ما این توصیه‌ها را تبعیض قومی می‌دانیم. متأسفانه این نشانه روشنی است که ورزش بین المللی در حال تبدیل شدن به ابزار بازی‌های سیاسی است. برای ما بدیهی است که همه تصمیمات تحت فشار شدید نیروهای خارج از کمیته گرفته شده است که از درک اصول یکپارچگی جنبش المپیک و عدم دخالت سیاست در ورزش دور هستند.

آیا هیچ یک از همکاران می‌توانند شهامت داشته باشند و به ورزشکاران جوان و پاک توضیح دهند که چرا و به چه دلایلی از فرصت انجام حرفه خود و ایجاد شادی برای طرفداران ورزش در سراسر جهان محروم هستند؟ تقصیر آن‌ها چیست؟ فقط به این دلیل که آن‌ها در روسیه متولد شده‌اند و یا شهروندان روسیه هستند؟

در ادامه این بیانیه آمده است: در این شرایط، کمیسیون ورزشکاران روسیه از مقامات ورزشی بین‌المللی می‌خواهد که از سیاسی کردن ورزش و تصمیمات تبعیض آمیز در رابطه با ورزشکاران روسی خودداری کنند و از حقوق برابر برای همه ورزشکاران برای شرکت در مسابقات اطمینان حاصل کنند. در صورت تداوم نقض حقوق و منافع قانونی ورزشکاران روس، ما آماده ارائه هرگونه کمک ممکن به هر ورزشکار روسی در چارچوب رویه‌های قانونی موجود هستیم.

روسیه از زمان آغاز تهاجم خود به اوکراین در هفته گذشته، با مجموعه‌ای از تحریم‌های ورزشی مواجه شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین