کد خبر: ۷۵۷۶۷۹
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۵

ژنرال پترائوس: پوتین نمی‌تواند پیروز جنگ اوکراین شود

فرمانده اسبق نیروهای آمریکایی در عراق و افغانستان گفت، حمله ولادیمیر پوتین به اوکراین جنگی نیست که او بتواند در آن پیروز شود و علت آن تعداد نیروهای ناکافی و مقاومت شدید اوکراینی‌هاست.
ژنرال پترائوس: پوتین نمی‌تواند پیروز جنگ اوکراین شود
آفتاب‌‌نیوز :

ژنرال دیوید پترائوس، فرمانده پیشین نیروهای آمریکایی در عراق و افغانستان در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت: گمان نمی‌کنم این جنگی باشد که در نهایت روسیه و ولادیمیر پوتین بتوانند در آن پیروز شوند. شاید بتوانند یک شهر را بگیرند اما نمی‌توانند آن را نگه دارند.

پترائوس گفت که تعداد نیروهای روسی"کافی نیست" و علاوه بر آن "همه مردم در کل این کشور از آنها متنفرند و اکثر بزرگسالان تمایل دارند که اقدامی علیه آنها انجام دهند، چه سلاح به دست گرفتن باشد یا اینکه سپر انسانی شوند."

او گفت: علاوه بر این، شما با رئیس‌جمهوری طرف هستید که رهبری چرچیلی از خود نشان می‌دهد، مردم بی‌باک هستند و نیروهای اوکراینی همچنان از امتیاز خودشان که آشنایی با میدان داخلی است، بهره‌برداری می‌کنند.

با گذشت یک هفته از آغاز حمله روسیه، اوکراینی‌ها پایتخت و بسیاری از شهرهای بزرگ خود را حفظ کرده‌اند. به گفته پنتاگون، حرکت نیروهای روس به سمت کی‌یف به علت مشکلات لجستیکی نظیر کمبود سوخت، و کمبود غذا، روحیه پایین و مقاومت شدید نیروهای اوکراینی کُند است.

اما پترائوس هشدار داد که با ناامید شدن پوتین از نیروهایش که پیشرفت را متوقف می‌کنند، این امر باعث می‌شود که نیروهای روسیه "بیشتر از آنچه در ۴۸ ساعت گذشته دیده‌ایم" انجام دهند و شدت حملات خود را با استفاده از "سلاح‌های ویرانگرتر که تأسیسات دولتی و زیرساخت‌هایی مانند بیمارستان‌ها و مدارس را هدف قرار می‌دهند، افزایش دهند."

او گفت: اگر مجبور شوند به مردم کی‌یف گرسنگی می‌دهند، اما فکر نمی‌کنم این جمعیت از بین برود.

گرچه اوکراین مواضع خود را حفظ کرده است، اما به گفته سرویس اضطراری این کشور، درگیری همچنان برای مردم ویرانگر بوده و بیش از ۲۰۰۰ غیرنظامی از روز پنجشنبه ۲۴ فوریه و با آغاز تهاجم کشته شده‌اند. همچنین تازه‌ترین آمارها از سازمان ملل حاکی از آن است که حدود ۹۰۰ هزار اوکراینی از این کشور گریخته‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین