کد خبر: ۷۵۸۰۸۷
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۶

نماینده مجلس: عقب‌نشینی از اجرای طرح صیانت نظر رسمی مجلس انقلابی نیست

سیدرضا تقوی رئیس مجمع نمایندگان استان تهران گفت: عقب‌نشینی از اجرای طرح صیانت نظر رسمی مجلس نیست، بلکه نظر مجلس پس از رأی‌گیری در صحن علنی رسمی است و اظهارنظر یک نماینده تصمیم مجلس نیست و اکنون نظرات پراکنده‎‌ای بیان می‌شود.
نماینده مجلس: عقب‌نشینی از اجرای طرح صیانت نظر رسمی مجلس انقلابی نیست
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی، رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، درباره طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی بیان کرد: طرح صیانت همچنان در کمیسیون مشترک مجلس مورد بحث و بررسی قرار دارد و بسیاری از این فضاسازی‌ها حقیقت ندارد.

خبرگزاری بین المللی قرآن وی ادامه داد: مجلس از پهنای باند و سرعت اینترنت که بتواند امور مردم را تسهیل کند و به کارها و فعالیت‌های مردم رونق ببخشد، حمایت می‌کند و اینکه مجلس قصد بستن فضای مجازی و تنگ‌تر کردن این عرصه بر مردم را دارد، فضاسازی بیش نیست اما مجلس اعتقاد دارد که فضای مجازی باید قانون‎‌مدار باشد.

تقوی با اشاره به اینکه من عضو کمیسیون مشترک مجلس برای طرح صیانت نیستم، اظهار کرد: فضای مجازی جزئی از زندگی روزمره مردم شده است و مجلس هیچ‎‌گاه نمی‌خواهد برای مردم مشکل‌آفرینی کند اما براساس تکلیف و رسالتی که دارد باید در اموری که خلأ قانونی وجود دارد، تعیین تکلیف کند تا زندگی مردم در چارچوب مشخصی قرار بگیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: عقب‌نشینی از اجرای طرح صیانت نظر رسمی مجلس نیست، بلکه نظر مجلس پس از رأی‌گیری در صحن علنی رسمی است و اظهارنظر یک نماینده تصمیم مجلس نیست، بلکه نظرات پراکنده‎‌ای است که بیان می‌شود حتی رأی کمیسیون‌های تشکیل‌شده در مجلس نیز تصمیم جمعی و کلی و نظر قاطعانه مجلس نیست، مگر اکثریت نمایندگان با آن موافق باشند.

وی افزود: مجلس از روش‌های تدریجی و مخفیانه برای اجرای طرح صیانت استفاده نخواهد کرد و تمام مباحث پیرامون این موضوع و یا سایر موضوعات دیگر علنی و در رسانه‌ها منتشر می‌شود.

تقوی تصریح کرد: فضای مجازی یکی از مسائل مهم مورد پیگیری مجلس است، مگر در مورد معیشت مردم و بیکاری جوانان مجلس اقداماتی نکرده است؟ طرح تسهیل کار و کارآموزی هم از جمله اقدامات مجلس بوده است. به هر حال مجلس جامع فکر می‌کند و این مورد نیز از نیازهای زندگی مردم است.

وی ادامه داد: مجلس براساس نیازهای عمومی، مراجعات و خواسته‌های مردمی تشخیص می‌دهد کدام موضوع را در اولویت قرار دهد و برای آن اقدام کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین