کد خبر: ۷۵۸۴۱۸
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۳

مجلس خسته شد؛ تعیین تکلیف ارز ترجیحی در دو دقیقه

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت که مجلس در ۱۵ روز بررسی بودجه خسته شد و در بین این خستگی، ارز ترجیحی را در عرض دو دقیقه تصویب کردید که نتیجه آن را در سفره مردم خواهید دید و دولت هم به تعهدات خود عمل نخواهد کرد.
مجلس خسته شد؛ تعیین تکلیف ارز ترجیحی در دو دقیقه
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا پاک فطرت در جلسه علنی نوبت سوم امروز (یکشنبه) مجلس و در خلال بررسی جزییات بودجه در بخش هزینه ای در تذکری ضمن انتقاد از نحوه بررسی بودجه در مجلس گفت: مجلس ۱۷ آذر بودجه را تحویل گرفت و بعد جزییات بودجه با زحمات زیاد کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار گرفت. از اول اسفند هم جلسات علنی برای بررسی بودجه تشکیل شده منتها آیا با این همه تغییرات در تبصره ها، وضع بودجه بهتر شده است؟

وی ادامه داد: مجلس در ۱۵ روز بررسی بودجه خسته شد و در بین این خستگی، ارز ترجیحی را در عرض دو دقیقه تصویب کردید که نتیجه آن را در سفره مردم خواهید دید و دولت هم به تعهدات خود عمل نخواهد کرد.

محمدباقر قالیباف رییس مجلس در واکنش گفت: کسی دو دقیقه ای رای نداده بلکه موضوع بررسی شده و سه ماه است که این موضوع را بررسی می کنیم و جلسات علنی و غیرعلنی تشکیل دادیم.

در جلسه علنی صبح امروز، مجلس تصویب کرد که « به دولت اجازه داده می شود در سال ۱۴۰۱ تا معادل سقف ردیف ۱۸ جدول مصارف تبصره ۱۴ این قانون را از طریق تأمین منابع مابه التفاوت ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی، دارو، تجهیزات مصرفی پزشکی، چنانچه دولت قصد دارد کالایی را از سبد ارز ترجیحی حذف نماید باید قبلا ترتیبات قانونی جبران زیان رفاه مصرف کننده برای کالاهای اساسی را از طریق کالابرگ الکترونیکی در امور پزشکی از طریق بیمه‌ها و یا طرق جایگزین مطمئن به انجام رسانده باشد به طوری که افراد بتوانند این کالا و خدمات را به نرخ پایان شهریور ۱۴۰۰ و در سقف سهمیه تعیین شده تهیه کنند.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین