کد خبر: ۷۵۸۴۴۱
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۵

اگر زلنسکی کشته شود، اوکراینی‌ها به اداره دولت ادامه می‌دهند؟

بلینکن به وقت محلی در گفتگو با شبکه خبری آمریکایی گفت: اوکراینی‌ها برای اطمینان از ادامه دولت اوکراین برنامه ریزی کرده اند، من نمی‌خواهم بیشتر در خصوص آن توضیح دهم.
اگر زلنسکی کشته شود، اوکراینی‌ها به اداره دولت ادامه می‌دهند؟
آفتاب‌‌نیوز :

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا گفت که واشنگتن گزارش های بسیار معتبری از حملات عمدی به غیرنظامیان در اوکراین دارد که این حملات جنایات جنگی محسوب می شوند.

وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه به وقت محلی در مصاحبه با شبکه سی ان ان آمریکا افزود: ما گزارش های بسیار معتبری از حملات عمدی به غیرنظامیان دیده ایم که جنایت جنگی محسوب می شوند.

وزیر خارجه دولت بایدن ادامه داد ما گزارش‌های بسیار معتبری در مورد استفاده از سلاح‌های خاص دیده‌ایم. ما درحال مستند کردن این گزارش ها هستیم و می توانیم آنها را در تحقیقات جنایات جنگی ارائه کنیم.

بلینکن اضافه کرد بنابراین، در حال حاضر ما این گزارش ها را بررسی می کنیم. آنها بسیار معتبر هستند و ما همه چیز را مستند می کنیم.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا همچنین در مصاحبه با شبکه خبری سی بی اس اظهار داشت که اگر ولودیمیر زلنسکی کشته شود، اوکراینی ها به اداره دولت ادامه خواهند داد.

وی هچنین از رهبری زلنسکی در این بحران تقدیر کرد و افزود: رهبری‌ای که زلنسکی از خود نشان داده و عملکرد کل دولت او قابل تقدیر است، آنها تجسم مردم فوق العاده شجاع اوکراین بوده اند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه(۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه(۵ اسفند ماه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین