کد خبر: ۷۵۸۸۷۱
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۰

بایدن امروز واردات نفت از روسیه را ممنوع می‌کند؟

مقامات دولت بایدن ر هفته جاری به ونزوئلا سفر کردند تا در خصوص فروش نفت این کشور در بازار جهانی گفتگو کنند.
بایدن امروز واردات نفت از روسیه را ممنوع می‌کند؟
آفتاب‌‌نیوز :

انتظار می رود جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا امروز واردات نفت، گاز طبیعی و زغال سنگ از روسیه را متوقف کند.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، به دلیل اختلاف با کشورهای اروپایی بر سر ممنوعیت واردات انرژی از روسیه، آمریکا این کار را به تنهایی و بدون متحدان اروپایی خود انجام خواهد داد. کشورهای اروپایی در مقایسه با آمریکا، وابستگی بیشتری به انرژی تولید شده در روسیه دارند.

بر اساس این گزارش، واردات انرژی آمریکا از روسیه بخش کوچکی از واردات این کشور از جهان را به خود اختصاص می دهد. در سال ۲۰۲۱، واردات انرژی آمریکا از روسیه ۸ درصد از کل واردات انرژی این کشور بود که تنها ۳ درصد از این واردات به نفت اختصاص داشت.

به گفته مقامات آمریکایی، مقامات در کاخ سفید در یک هفته گذشته مشغول بررسی چگونگی مدیریت هرگونه تصمیم برای قطع واردات انرژی از روسیه بوده اند.

سفر احتمالی بایدن به عربستان و توافق احتمالی با ایران برای بازگشت نفت ایران به بازار جهانی

سی ان ان همچنین گزارش داد همچنین بایدن احتمالا برای متقاعد کردن سعودی ها جهت افزایش تولید نفت خود، به عربستان سفر خواهد کرد. از سوی دیگر، یک توافق هسته ای احتمالی با ایران می تواند حجم قابل توجهی از نفت را به بازار جهانی برگرداند.

این در حالی است که خبرگزاری رویترز گزارش داد قیمت بنزین در آمریکا، برای اولین بار از سال ۲۰۰۸ میلادی تاکنون، از ۴ دلار در هر گالن فراتر رفته و بزرگترین افزایش یک هفته ای را از سال ۲۰۰۵ به ثبت رسانده است. به دنبال حمله روسیه به اوکراین، آمریکا و متحدانش تحریم هایی را با هدف فلج کردن اقتصاد روسیه، یکی از بزرگترین تولید کنندگان نفت جهان، اعمال کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، انجمن خودروی آمریکا پیش بینی کرده که میانگین قیمت بنزین در سطح ملی حدود ۴.۷ دلار است که پایین تر از ژوئیه ۲۰۰۸ با میانگین قیمت بی سابقه ۴.۱۱ دلار است.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو هفته گذشته گفت که بانک مرکزی آمریکا تخمین می زند هر ۱۰ دلار افزایش قیمت نفت ۰.۲ واحد درصد به تورم اضافه می کند و ۰.۱ درصد از رشد اقتصادی کم می کند.

تحلیگران معتقدند ۴ دلار در هر گالن از نظر روانی مصرف کنندگان را مشوش می کند و باعث می شود که رانندگان در هزینه های خود ملاحظاتی را بکار بندند.

در نظرسنجی جدید موسسه آیپسوس و رویترز حدود ۶۲ درصد از پاسخ دهندگان گفتند به دلیل جنگ در اوکراین، بهای بیشتری را برای سوخت می پردازند.

افزایش قیمت سوخت همچنین به دلیل این که تولید در سطح جهانی نیازهای تقاضا را جبران نمی کند و ۷ میلیون دلاری که روسیه نفت تولید و صادر می کند نمی تواند این کمبود را جبران کند.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین