کد خبر: ۷۵۹۴۰
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۹:۱۷
بعد از دریافت چهاردهمین جایزه بین‌المللی

جوایز حنا مخملباف به موزه سینما سپرده شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فیلم «بودا از شرم فرو ریخت» ساخته حنا مخملباف برنده جایزه فیبرشی از یازدهمین جشنواره بین المللی فیلم زنان «جاروی پرنده» آنکارا شد.

به گزارش سرویس هنر آفتاب به نقل از سایت مخملباف این جایزه در شامگاه روز 15 ماه می در طی مراسم اختتامیه این فستیوال به فیلم بودا اهدا شد، این جایزه چهاردهمین جایزه بین المللی حنا مخملباف کارگردان جوان ایرانی می باشد.

حنا مخملباف بعد از دریافت این جایزه اعلام کرد:« این جایزه ها به یک شخص خاص تعلق ندارد بلکه متعلق به تمامی یک ملت و فرهنگ می باشد.» وی کلیه جوایز خود را به موزه سینمای ایران اهدا نمود.

پیش از این، فیلم بودا موفق به دریافت جایزه ویژه "صلح" و جایزه "خرس کریستال" از جشنواره بین المللی "برلین"، جايزه ويژه هيئت داوران از فستیوال سن سباستین، جایزه تلویزیون اسپانیا ، جایزه یونیسف از فستیوال رم در ایتالیا، جایزه ویژه نوآوری از جشنواره "نوو سینما" مونترال، جایزه نگاه ویژه از فستیوال سارلات در فرانسه، "جایزه ویژه هنری" از اتحادیه کلاب 25 در اسپانیا، جایزه ویژه "زنان و برابری" از جشنواره بین المللی فیلم تسالونیکی در کشور یونان و جایزه بزرگ ENI "پنجره ای رو به جهان " به عنوان بهترین فیلم از هجدهمین جشنواره بین المللی آفریقا-آسیا-آمریکای لاتین در میلان شده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین