کد خبر: ۷۶۰۲۷۵
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۰

نگرانی فرمانده ارشد آمریکایی از توانایی موشکی ایران

فرمانده سازمان سنتکام گفت، ایران موشک بالستیک زیادی در اختیار دارد که بسیاری از آن‌ها می‌توانند اسرائیل را هدف قرار دهند.
نگرانی فرمانده ارشد آمریکایی از توانایی موشکی ایران
آفتاب‌‌نیوز :

ژنرال کنت مک‌کنزی فرمانده سازمان سنتکام روز سه‌شنبه در جلسه سنای آمریکا به توانایی موشکی و پیشرفت قابل توجه ایران در این زمینه اذعان کرد.

نشنال گزارش داد، این فرمانده آمریکایی در کمیته خدمات مسلح سنا مدعی شد: در سطح نظامی، نگرانی من این است که ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند. من همچنین نگران رشد قابل توجه و دقت برنامه موشکی بالستیک ایران هستم.  ایران موشک بالستیک زیادی در اختیار دارد که بسیاری از آن‌ها می‌توانند اسرائیل را هدف قرار دهند.

وی مدعی شد که برنامه موشکی ایران بزرگ‌ترین تهدید برای منطقه است و در طی ۵ تا ۷ سال گذشته ایران به شدت برای گسترش برنامه موشکی خود سرمایه گذاری کرده است.

وی در ارتباط با حمله موشکی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران به اربیل عراق گفت: این حمله نیرو‌های آمریکایی مستقر در اربیل را هدف قرار نداد. هدف آن‌ها ما نبودیم. من از این امر اطمینان دارم.

فرمانده سازمان تروریستی سنتکام همچنین گفت که عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای " هدف اصلی سیاست ما در منطقه است. "

ژنرال مک کنزی ادامه داد: بهترین و مؤثرترین راه برای رسیدن به این هدف، دستیابی به یک توافق از طریق مذاکره است که من کاملاً از آن حمایت می‌کنم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین