کد خبر: ۷۶۱۰۴۲
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۸

قرقاش: قصد امارات تداوم نقش اعراب در پرونده سوریه است

مشاور سیاسی رئیس امارات متحده عربی گفت: سفر «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه به این کشور ناشی از قصد امارات برای تداوم نقش اعراب در پرونده سوریه است.
قرقاش: قصد امارات تداوم نقش اعراب در پرونده سوریه است
آفتاب‌‌نیوز :

«انور قرقاش» مشاور رئیس امارات متحده عربی امروز (شنبه) در ۲ توئیت مرتبط نوشت: [ سفر اسد به امارات ] همچنین ناشی از اعتقاد امارات به ضرورت ارتباطات سیاسی و باز بودن گفت و گو در سطح منطقه است.

وی افزود: امارات به اتخاذ یک سیاست واقع بینانه در جهت کاهش تنش‌ها و توسعه نقش اعراب در رویکردی عملی برای یافتن راه حل بحران‌های منطقه ادامه می‌دهد. زیرا شرایط پیچیده منطقه نیازمند اتخاذ رویکردی عملی و منطقی است که به حاشیه راندن تلاش‌های اعراب برای مقابله با چالش‌ها و دوری از شر بحران‌ها و فتنه‌ها را نمی‌پذیرد.

قرقاش ادامه داد: این مرحله نیازمند گام‌های شجاعانه برای تحکیم ثبات و پیشرفت و تضمین آینده منطقه و رفاه مردم آن است.

رئیس جمهوری سوریه دیروز جمعه (۲۷ اسفند ۱۴۰۰) در سفری رسمی و پس از مدت‌ها قطع روابط کشورش با کشورهای حاشیه خلیج فارس، وارد امارات متحده عربی شد و با شماری از مقامات این کشور دیدار کرد.

«محمد بن راشد آل مکتوم» معاون رئیس امارات و نخست وزیر و حاکم دبی در دیدار با اسد، ضمن آرزوی امنیت و صلح برای سوریه و مردم آن، ابراز امیدواری کرد که ثبات و شکوفایی بر تمام منطقه گسترش یابد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین