کد خبر: ۷۶۲۲۶۸
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸

زلنسکی: نیروهای روسی بیش از ۲ هزار کودک را از ماریوپل دزدیده‌اند

رئيس جمهوری اوکراین مدعی شد بر اساس اطلاعاتی که به دست او رسیده بیش از ۲ هزار کودک از سوی نیروهای روسی دزدیده شده و از شهر بیرون برده شده‌اند.
زلنسکی: نیروهای روسی بیش از ۲ هزار کودک را از ماریوپل دزدیده‌اند
آفتاب‌‌نیوز :

رئيس جمهوری اوکراین آنچه در شهر ماریوپل می‌گذرد را یک فاجعه انسانی نامید و مدعی شد نیروهای روسی بیش از ۲ هزار کودک را به عنوان بخشی از فرآیندی که کی‌یف آن‌را «اخراج غیرنظامیان» نامیده از این شهر خارج کرده‌اند.

زلنسکی در گفتگو با روزنامه‌نگاران مستقل روسی همچنین تاکید کرد که این شهر توسط ارتش روسیه مسدود شده و همه ورودی‌ها و خروجی‌های شهر بسته است.

او در ادامه با اشاره به اینکه آنچه در ماریوپل می‌گذرد یک فاجعه انسانی است افزود: «انتقال آب، غذا و دارو به این شهر غیرممکن است و ارتش روسیه کاروان‌های بشردوستانه را گلوله‌باران می‌کنند و رانندگان کشته می‌شوند.»

رئيس جمهوری اوکراین همچنین مدعی شد بر اساس اطلاعاتی که به دست او رسیده بیش از ۲ هزار کودک از سوی نیروهای روسی دزدیده شده و از شهر بیرون برده شده‌اند.

او همچنین ادامه داده که این کودکان به زور از خانواده‌هایشان جدا شده و به محلی نامعلوم منتقل شده‌اند.

او همچین در ادامه در شرح اوضاع ماروپل گفت: «برای اینکه بفهمید در این شهر چه خبر است باید بدانید که اجساد در خیابان‌ها و پیاده‌روهای شهر افتاده‌اند و هیچ‌کس هم آنها را جمع نمی‌کند. این اجساد در کنار شهروندان اوکراینی و سربازان روسی در سطح شهر دیده می‌شوند.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین