کد خبر: ۷۶۲۵۹
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۴:۰۶
مدیرعامل بنیاد باران:

نگذاریم اندیشه امام برای سودجویان تبدیل به ابزار شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حاجی گفت:«ما نباید مرعوب قدرت‌هایی که نمی‌خواهند این اندیشه توسعه یابد بشویم و همچنین نباید بگذاریم که اندیشه امام برای عده‌ای سودجو تبدیل به یک ابزار شود».

مرتضی حاجی مدیرعامل بنیاد باران در گفت‌وگو با خبرنگارسیاسی آفتاب گفت: «اندیشه‌های امام نه تنها امروز همچنان زنده است بلکه تا سال‌های دراز این اندیشه همچنان زنده خواهند ماند چرا که اندیشه‌های امام بسیار عمیق است».

وی افزود: « اندیشه‌های امام هرگز کهنه نخواهد شد بلکه زنده و پویا خواهد ماند و امروز هم آزاداندیشان جهان این اندیشه را سرلوحه فعالیت‌های اجتماعی خودشان قرار می‌دهند و معتقدم اندیشه امام روز به روز در محیط‌های دینی و روشنفکری توسعه بیشتری هم پیدا می‌کند».

حاجی اظهار داشت: «شاید برای رسیدن به کرسی ریاست و در مسند قدرت بودن عده‌ای از اندیشه‌های امام استفاده ابزاری می‌کنند و این اقدام اکنون تازگی ندارد و در گذشته نیز وجود داشته است».

وی ادامه داد: «آنچه که مسلم است در محافل غیررسمی و جمع افراد آزادیخواه و روشنفکر اندیشه‌های امام خمینی همیشه زنده و فعال است».

دبیرکل انجمن اصلاحات تصریح کرد: «ما نباید مرعوب قدرت‌هایی که نمی‌خواهند این اندیشه توسعه یابد بشویم و همچنین نباید بگذاریم که اندیشه امام برای عده‌ای سودجو تبدیل به یک ابزار شود».

وی با اشاره به توهین‌های اخیر به بیت امام خاطرنشان کرد: «نمی‌خواهم بگویم که جسارت به اعضای بیت امام مقدمه‌ای برای جسارت به حضرت امام است اما به طور قطع این عمل حامیان دولت یک کار غیراخلاقی و نارواست و گمان می‌کنم خود آنهایی که این توهین‌‌ها را به بیت امام آغاز کردند هم متوجه اشتباه فاحششان شدند چرا که این عمل با بازخورد جدی افکار عمومی و جامعه روشنفکری مواجه شد». 

حاجی اضافه کرد: «در این شرایط نیروهای خط امامی باید وفاداری‌شان را به امام در همه احوال حفظ کنند و چنین هم نشود که دشمنی که اکنون با خط امام  می شود نیروهای خط امامی را از جاده‌ اعتدال و برخورد منطقی  تفکر و اندیشه امام خارج کند».

وی در پایان گفت: «ما باید اندیشه امام را تبیین کنیم و واقعیات اندیشه امام را بدون دخل و تصرف برای جوانان امروز تشریح کنیم تا جوانان بیشتر با امام آشنا شوند. اگر پایگاه اندیشه امام را در میان جوانان تقویت کنیم آن وقت کمتر کسی به خود اجازه می‌دهد که به بیت حضرت امام جسارت کند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین