کد خبر: ۷۶۳۶۷۲
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷

انتقاد شدید نخست وزیر لهستان از ماکرون به دلیل مذاکره با پوتین؛ "مگر کسی با هیلتر مذاکره کرد؟! "

نخست‌وزیر لهستان، رئیس‌جمهوری فرانسه را به دلیل چندین گفت‌وگوی تلفنی و مذاکره با ولادیمیر پوتین از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین به‌شدت مورد انتقاد قرار داد.
انتقاد شدید نخست وزیر لهستان از ماکرون به دلیل مذاکره با پوتین؛
آفتاب‌‌نیوز :

 ماتئوش موراویکی، نخست‌وزیر لهستان در یک کنفرانس خبری امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه را به دلیل تماس‌های تلفنی‌اش با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه سرزنش کرد.

به گزارش وبسایت روزنامه دیلی‌میل، این انتقادات در حالی مطرح شد که فرانسه روز گذشته (دوشنبه) تایید کرد که تصمیم گرفته مانند آلمان، کارکنان دیپلماتیک روسیه را از این کشور اخراج کند.

اوکراین نیروهای روسیه را به «قتل ‌عام» در شهر بوچا متهم کرد و رهبران غربی به تصاویر جنازه‌های اوکراینی رها شده در خیابان‌ها با خشم واکنش نشان دادند.

لهستان مکرراً خواستار تحریم‌های سخت‌تر علیه روسیه و ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین شده است.

این کشور همچنین خواستار تشکیل دادگاهی بین‌المللی برای رسیدگی به کشتار غیرنظامی‌ها در اوکراین شده است.

موراویکی گفت: جناب ماکرون! چند بار با پوتین مذاکره کرده‌اید؟ به چه رسیدید؟ آیا توانستید هیچ یک از این اقدامات که اتفاق افتاده را متوقف کنید؟

وی افزود: با مجرم‌ها نباید مذاکره کرد، باید با آن‌ها جنگید... کسی با هیتلر مذاکره نکرد! (اگر شما بودید) با هیتلر، استالین یا پل پوت (نخست‌وزیر سابق کامبوج) مذاکره می‌کردید؟

دفتر رئیس‌جمهوری فرانسه به این انتقادات واکنش نشان داده و گفت، پوتین باید متوجه خواسته‌های کشورهای غربی و هزینه‌ای که روسیه برای نادیده گرفتن این خواسته‌ها خواهد پرداخت، شود.

یکی از مقامات دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه گفت: از همان ابتدا، رئیس‌جمهوری (ماکرون) از تمامی راه‌های در دسترس برای وادار کردن پوتین به پایان جنگ استفاده کرده است، راه‌هایی از جمله تحریم‌های گسترده، حمایت از اوکراین، خواسته‌هایی که در تماس‌ةای تلفنی مذکور، مستقیما به پوتین ارائه شده است.

ماکرون از هیچ تلاشی برای میانجی‌گری میان پوتین و همتای اوکراینی‌اش، ولودیمیر زلنسکی فروگذار نکرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین