کد خبر: ۷۶۳۸۰۶
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۹

یک میلیون و ۳۰۰ هزار تبعه خارجی در ایران کار می‌کنند

معاون اشتغال وزارت کار گفت: برآورد ما از اتباع خارجی که در ایران مشغول به کار هستند یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است که ۳۰۰ هزار نفر آن‌ها پروانه کار دارند.
یک میلیون و ۳۰۰ هزار تبعه خارجی در ایران کار می‌کنند
آفتاب‌‌نیوز :

کریمی بیرانوند گفت: یک میلیون تبعه خارجی که در ایران کار می‌کنند مجوز قانونی ندارند و در ۶ ماهه اخیر ۲۰ هزار نفر اتباع غیر مجاز را شناسایی کرده‌ایم و اگر تصمیمی در سطح دولت گرفته شود بازرسی‌های دقیق و بیش‌تری انجام خواهد شد.

به گفته معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در بسیاری از رسته‌هایی که اتباع مشغول به کار هستند نیروی کار ایرانی فعالیت نمی‌کند و اگر اتباع نباشند کسب و کار کارفرما‌ها در آن رسته شغلی آسیب می‌بیند.

طبق اعلام وزارت کار و بر اساس بند ج ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از درآمد‌های دولت، هر کارفرمایی که از نیروی کار خارجی غیرمجاز استفاده و یا در مشاغلی به جز شغل تعیین شده در پروانه کار اقدام کند، به ۵ برابر حداقل دستمزد برای هر روز اشتغال جریمه می‌شود.

با توجه به مصوبه شورای عالی کار که حداقل دستمزد روزانه امسال را ۱۳۹ هزار تومان تعیین کرده است، مبلغ جریمه بابت هر روز اشتغال غیر مجاز اتباع خارجی به میزان پنج برابر حداقل دستمزد روزانه یعنی معادل ۶۹۶ هزار تومان خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین