کد خبر: ۷۶۴۰۱۳
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴

شناسایی کودکان مشکوک به سرخک در آذربایجان غربی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی آذربایجان غربی از شناسایی و ازمایش ۳ مورد کودک مشکوک به سرخک در استان خبرداد.
شناسایی کودکان مشکوک به سرخک در آذربایجان غربی
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر ریخته گر در خصوص واکسیناسیون سرخک عنوان کرد:۳ مورد کودک مشکوک به سرخک مورد آزمایش قرار گرفتند که یک مورد نتیجه آزمایش منفی و در دو مورد دیگر فرایند آزمایش تکمیل نشده است.

دکتر ریخته گر بیان کرد: با توجه به تعدد پایانه های مرزی استان و شمار زیاد ورود اتباع خارجی از مرزهای این استان برای بیماریهای تب دار بثوری از جمله سرخک و سرخچه کنترل سندرمیک در تمام مرزها صورت می گیرد.

وی در ادامه افزود: تمام کودکان متولد شده در کشور ایران واکسن سرخک، سرخچه و اوریون را دریافت می کنند مگر کودکان بدسرپرست یا کودکانی که والدین آنها کودکان خود را برای دریافت این واکسنها به مراکز مریوطه مراجعه نکنند.

این مقام مسئول دانشگاهی از تمام والدین درخواست کرد برای انجام واکسیناسیون کودکان خود به مراکز مربوطه که همیشه و بدون تعطیلی آماده ارائه خدمات می باشند مراجعه کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان، واکسن سرخک در ایران در قالب واکسن سه گانه MMR که واکسن ترکیبی علیه بیماریهای سرخک، سرخچه و اوریون است، استفاده می شود. این واکسن در دو نوبت، سنین ۱۲ و ۱۸ ماهگی به کودکان تزریق می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین