کد خبر: ۷۶۴۱۵۰
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۹

آماده‌باش بیمارستان‌های قزوین به دلیل آلودگی هوا

فرماندار شهرستان قزوین گفت: با توجه به افزایش شاخص آلایندگی هوا ضمن آماده‌باش بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تمامی فعالیت‌های معادن اطراف شهر تا اطلاع ثانوی تعطیل شد و در صورت تداوم آلودگی تمامی مقاطع تحصیلی شهرستان قزوین در روز شنبه غیرحضوری شوند.
آماده‌باش بیمارستان‌های قزوین به دلیل آلودگی هوا
آفتاب‌‌نیوز :

عباس کاظمی اظهار کرد: در پی افزایش شاخص آلودگی هوا به بیش از ۳۰۰ واحد، جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا در این شهرستان تشکیل و مقرر شد در صورت تداوم آلودگی تمامی مقاطع تحصیلی شهرستان در روز شنبه غیرحضوری شوند.

وی بیان کرد: تمامی معادن اطراف شهر قزوین از جمله واحدهای شن و ماسه و معادن کانی غیرفلزی توسط سازمان صمت استان تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند بود.

فرماندار قزوین بیان کرد: فعالیت‌های عمرانی در شهر قزوین و کارخانه‌های آسفالت حاشیه شهر نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌شوند.

بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری قزوین، وی در ادامه یادآورشد: فعالیت‌های ورزشی در فضاهای روباز و تردد ورزشکاران در جاده سلامت ممنوع شده است.

این مسئول گفت: برای جلوگیری از گره‌های ترافیکی در سطح شهر قزوین، پلیس راهور اقدامات لازم را برای روان‌سازی تردد انجام خواهد داد و نظارت شدیدتری بر معاینه فنی خودروها صورت می‌گیرد؛ فعالیت اتوبوس‌های خط واحد نیز ممنوع است.

وی از آماده‌باش بیمارستان‌ها خبرداد و اظهار کرد: تمامی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مستقر در شهرستان در آماده‌باش کامل هستند تا در صورت لزوم خدمات لازم را به مراجعه کنندگان و شهروندان ارائه کنند.

کاظمی در پایان با اشاره به اینکه محیط زیست استان در اسرع وقت کانون‌های آلاینده هوا در استان را شناسایی و اعلام کند، افزود: واحدهای اورژانس و جمعیت هلال احمر در مراکز پرتردد شهر قزوین برای خدمت‌رسانی به بیماران سرپایی و مراجعه‌کنندگان احتمالی در آمادگی کامل هستند.

برگزاری کمیته اضطرار آلودگی هوا در آبیک

بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری قزوین، در پی شرایط جوی خاص و حاکم شدن هوای ناسالم در شهرستان آبیک، کمیته اضطرار آلودگی هوا به ریاست سرپرست فرمانداری برگزار شد.

حامد فتوحی، سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک در این جلسه اظهار کرد: شهروندان دارای کهولت سن، بیماران قلبی و تنفسی ظرف ۲۴ ساعت آینده به جز در موارد اضطرار و با استفاده از ماسک‌های فیلتر دار از خروج از منزل خودداری کنند.

وی تصریح کرد: مرکز بهداشت و درمان، بیمارستانهای شهداء و ولیعصر (عج) و جمعیت هلال‌احمر در آماده باش کامل باشند، پلیس راهور در ورودی‌های شهر مستقر و از تردد خودروهای سنگین و آلاینده به داخل شهر جلوگیری کنند.

سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک اضافه کرد: بخشداران و شهرداران به مجموعه‌های تحت امر ابلاغ کنند هرگونه فعالیت عمرانی ممنوع و تمامی معادن و واحدهای صنعتی آلاینده شهرستان تعطیل و اجازه فعالیت ندارند.

وی در پایان گفت: تمامی مقاطع تحصیلی در شیفت صبح به صورت مجازی برگزار شود و درخصوص شیفت عصر، ظهر فردا تصمیم‌گیری خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین