کد خبر: ۷۶۴۲۲
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۷
همزمان با اوج گرفتن گرانی و تورم در جامعه، مطرح شد

هشدار آیت‌الله مکارم شیرازی درباره سوء مدیریت اقتصادی در کشور

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یکی از مراجع عظام تقلید قم گفت: «بنده نمی‌خواهم کسی را متهم کنم، اما سوء مدیریت اقتصادی در کشور احساس می‌شود که باید برطرف شود».

به گزارش آفتاب، به نقل از فارس ، آیت الله ناصر مکارم شیرازی امروز در مراسم عزاداری حضرت فاطمه(س) در مدرسه امیرالمومنین(ع) قم با اشاره به مناقب و ویژگی‌های حضرت زهرا(س) گفت: «این بانوی بزرگوار زندگی سراسر ساده و ویژه‌ای داشتند که باید همگان از آن‌ درس بگیریم». 

وی ادامه داد: «باید در مجالس عزاداری علاوه بر مصائب اهل بیت(ع) سیره و ورش زندگی آن بزرگواران نیز شرح داده شود تا همگان درس بگیریم».

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه متاسفانه در مجالس عزاداری تنها به مصائب توجه شده و به الگوگیری توجه کمتری می‌شود تصریح کرد: «باید مداحان و خطبا به این مسئله نیز توجه داشته باشند تا جوانان در دامن توطئه‌های دشمنان گرفتار نشوند».

آیت الله مکارم شیرازی حضرت زهرا(س) را بهترین الگو برای بانوان مسلمانان دانست و گفت: «بانوان باید با توجه به نوع زندگی آن حضرت بر مشکلات غلبه کرده و زندکی سعادتمند را تجربه کنند».

وی در ادامه به نگاه غرب به بانوان اشاره کرد و گفت: «غربی‌‌ها به بانوان نگاه ابزاری دارند و بر خلاف شعارهایی که می‌دهند مبنی بر حقوق دفاع بانوان می‌خواهند از زنان استفاده تبلیغاتی و نامشروع کنند».

این مرجع تقلید اضافه کرد: «تنها اسلام است که حقوق مساوی بین زن و مردم را رعایت می‌کند و بر آن تأکید دارد».

آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات گرانی در جامعه اشاره کرد و گفت: «گرانی یکی از مشکلاتی است که امروزه مردم گرفتار آن شده‌اند و باید مسئولان امر هر چه سریعتر در رفع آن تلاش کنند».

وی ادامه داد: «خشکسالی و افزایش قیمت مواد غذایی در جهان از جمله مواردی است که موجب گرانی در کشور شده اما سوء مدیریت اقتصادی نیز در کشور وجود دارد».

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه بنده نمی‌خواهم کسی را متهم کنم افزود: «این مسئله‌ای است که در کشور مشاهده می‌شود که بایدهر چه سریعتر رفع شود».

آیت الله مکارم شیرازی خطاب به مردم گفت: «مردم نیز باید هوشیار و آگاه وبوده و خود را به شایعات مشغول نکنند».

وی افزود: «نباید با شایعه گران شدن جنسی مردم نسبت به خرید آن جنس اقدام کرده و گرانی کاذب به وجود آورند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۸۷/۰۳/۱۹
0
0
یکی از مراجع عظام تقلید قم گفت: «بنده نمی‌خواهم کسی را متهم کنم، اما سوء مدیریت اقتصادی در کشور احساس می‌شود که باید برطرف شود.همواره شجاعت را يكي از خصوصيات مراجع تقليد عنوان ميكردند
ناشناس
|
-
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۸۷/۰۳/۱۹
0
0
اين مملكت نه برنامه دارد ونه معلوم است كه چه كسي مسپول چي است مثلا امام جمعه فكر ميكند اگر شهرشان فرودگاه داشته باشد اباد ميشود ولي پس از ساخت فرودگاه معلوم ميشود هوا پيما ومسافر نداريم خلاصه به عوض همه چيز بقول امريكاپي ها فقط لابي داريم
ناشناس
|
-
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۸۷/۰۳/۱۹
0
0
بالاخره اينكه مراجع عظام هم تو اين شرايط سخت زندگي مردم ايراد مشكل كردند جاي تشكر داره گرچه انتظارها خيلي بيشتر از اين هست چرا كه حضرت علي ميگه ( كاد الفقر ان يكون كفرا ) و امروز اين مسپله متاسفانه داره تو مملكت ما اتفاق مي افته و هيچكسي فكر اساسي راجع به اين موضوع نميكنه . ضمنا بايد بگم افزايش قيمت خوار بار در سطح جهاني بين 10 تا 30 درصد هست نه 300 درصد اين مسايل كاملا ناشي از عدم مديريت صحيح نقدينگي و عدم داشتن مديريت بحران تو دولتمرداي ما هست كه به اين شكل نمود پيدا ميكنه .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین