کد خبر: ۷۶۴۵۹۹
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
مذاکرات وین ادامه دارد

سخنگوی کاخ سفید: هنوز نمی‌دانیم به توافق می‌رسیم یا نه

سخنگوی کاخ سفید با بیان اینکه “مذاکرات وین ادامه دارد” خاطر نشان کرد: ما همچنان در حال مذاکره بر سر موضوعات باقی‌مانده برای رسیدن به توافق هستیم.
سخنگوی کاخ سفید: هنوز نمی‌دانیم به توافق می‌رسیم یا نه
آفتاب‌‌نیوز :

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز به سوالاتی پیرامون جنگ اوکراین و ‌مذاکرات با ایران برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ پاسخ داد.

وی در پاسخ به این سوال که باتوجه به حمله روسیه به اوکراین، آیا مسکو ‌کماکان می‌تواند بر سر میز مذاکره با ایران باقی بماند؟ گفت که دیپلماسی و روابط خارجی، پیچیده است و مذاکرات با ایران با حضور روسیه نمونه‌ای از آن است.

جن ساکی در ادامه با تکیه بر ادعاهای بی‌اساس واشنگتن علیه ماهیت برنامه هسته‌ای کشورمان افزود: ما معتقدیم و من فکر می‌کنم که اکثر جامعه جهانی بر این باور است که جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای در راستای منافع ملی ما و منافع جهانی ماست.

سخنگوی کاخ سفید همچنین گفت: رئیس جمهور بایدن نیز تنها توافقی را خواهد پذیرفت که یک توافق خوب باشد اما ما اکنون تجربه خروج دونالد ترامپ از برجام را داریم. آنچه شاهد آن بودیم، عدم شفافیت است. ایران در برنامه هسته‌ای‌اش پیشرفت قابل توجهی کرده است.

وی مدعی شد: ایران پیشرفت زیادی در مسیر دستیابی به سلاح هسته‌ای داشته است و این به نفع ما نیست.

جن ساکی ادامه داد: روسیه یکی از اعضای ۱+۵ بوده است. مسکو در اجرای توافق هسته‌ای نقش داشته و این، موضوعی است که درباره آن صحبت می‌کنیم و در مذاکرات نیز مورد بحث قرار گرفته است.

این مقام آمریکایی تصریح کرد: ما هنوز نمی‌دانیم که به توافق دست خواهیم یافت یا نه اما مذاکرات ادامه دارد. ما همچنان در حال بررسی این مذاکرات هستیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره درخواست ایران از آمریکا مبنی بر ارائه تضمین کتبی درخصوص عدم خروج مجدد از توافق هسته‌ای اظهار داشت: من فکر می‌کنم اگر به توافقی برسیم که رئیس جمهور بایدن آن را در راستای منافع ملی‌مان بداند، به‌طور قطع به آنچه که باید در کنگره انجام شود، رسیدگی خواهیم کرد. البته هنوز به آن نقطه نرسیده‌ایم. موضوعات نهایی باقی‌مانده است که در حال مذاکره بر سر آنها هستیم و بیش از یک مورد است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین