کد خبر: ۷۶۴۸۸۶
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۳
دومینوی گرانی خودرو

واکنش یک نماینده به افزایش ۴۰ میلیونی قیمت خودرو/ تیبا همان پراید است!

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید در شرایطی که تقاضا در بازار خودرو از عرضه پیشی گرفته، صحبت از توقف خط تولید پژو ۴۰۵ و سمند بدون معرفی خودروی جایگزین محلی از اعراب ندارد و به التهاب بازار دامن می‌زند.
واکنش یک نماینده به افزایش ۴۰ میلیونی قیمت خودرو/ تیبا همان پراید است!
آفتاب‌‌نیوز :

روح اله عباس پور درباره افزایش ۴۰ میلیونی قیمت سمند طی روز‌های اخیر، گفت: تولید کنونی خودروسازان پاسخگوی تقاضای بازار نیست از سوی دیگر از آنجا که واردات نیز تا سال پیش ممنوع بود، امکان تامین نیاز بازار از این طریق فراهم نبود بنابراین بازار، حداقل با کمبود ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو روبه‌رو است.

نماینده بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایطی که تقاضا در بازار خودرو از عرضه پیشی گرفته، صحبت از توقف خط تولید خودرو‌هایی مانند پژو ۴۰۵ و سمند بدون معرفی خودروی جایگزین محلی از اعراب ندارد و به التهاب بازار دامن می‌زند. وزارت صمت باید زمانی برنامه‌های خود مبنی بر حذف تولید یک خودرو را پیگیری کند که خودرویی با کیفیت بهتر و ارزانتر به بازار عرضه کرده باشد در غیر این صورت بازار نسبت به این اظهارات واکنش نشان می‌دهد، همان اتفاقی که پس از اعلام توقف خط تولید سمند در بازار خودرو رخ داد.

این نماینده در مجلس یازدهم با بیان اینکه هرچند خط تولید خودرو‌های بی‌کیفیت باید متوقف شود، اما پیش از آن باید با توجه به نیاز بازار، خودرو‌های به روز، باکیفیت و با قیمت مناسب تولید به بازار عرضه شود، ادامه داد: خودرو‌های جایگزین سمند و پژو ۴۰۵ نه تنها باید هرچه سریعتر به بازار معرفی شوند بلکه باید علاوه بر اینکه از کیفیت مناسب برخوردار باشند، قیمت کمتری نیز داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن با تاکید بر اینکه خودرو‌های جایگزین نباید تنها از نظر ظاهری با سمند، تیبا و پژو ۴۰۵ متفاوت باشند، تصریح کرد: اگرچه در گذشته تولید پراید متوقف شد، اما خودروی جایگزین که بطور مثال تیبا بود همان کیفیت پراید را داشت و فقط از نظر ظاهری تغییر کرده بود که نباید این امر برای سمند نیز تکرار شود. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین