کد خبر: ۷۶۴۹۵۷
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۵

توصیه وزیر کشور به مردم درباره افغانستان

وزیر کشور از مسئولان افغانستان خواست کنترل‌ها و مراقبت‌های لازم را به عمل آورند و خاطرنشان کرد: البته طبق گزارش دریافتی تذکرات لازم از سوی آن‌ها داده شده است که نیاز است ادامه یابد.
توصیه وزیر کشور به مردم درباره افغانستان
آفتاب‌‌نیوز :

وحیدی در حاشیه چهل و دومین نشست قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در گفتگو با خبرنگاران در پاسخ به سوالی گفت: دشمن به دنبال برنامه ریزی برای ایجاد اختلاف میان دو ملت ایران و افغانستان است. وزیر کشور با اشاره به روابط دیرینه دو کشور ایران و افغانستان؛ گفت: جمهوری اسلامی ایران میزبان مهاجران افغانستانی است و روابط تجاری و اقتصادی خوبی میان دو کشور برقراراست.

وی تصریح کرد: عده‌ای در داخل افغانستان همچون کابل و هرات در تلاش برای ایجاد سطحی از تشنج میان روابط دو کشور هستند که حتما مورد تایید نیست و هدایت شده است. وحیدی از مسئولان افغانستان خواست کنترل‌ها و مراقبت‌های لازم را به عمل آورند و خاطرنشان کرد: البته طبق گزارش دریافتی تذکرات لازم از سوی آن‌ها داده شده است که نیاز است ادامه یابد.

رئیس شورای امنیت کشور همچنین از مردم ایران خواست همچون گذشته هوشیاری لازم را درباره برنامه‌های دشمن در ایجاد حساسیت‌های غیرواقعی داشته باشند و اظهار داشت: انشاءالله روابط رو به رشدی را میان دو کشور دوست و همسایه شاهد باشیم.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری درخصوص مرز شلمچه هم گفت: روند تبادلات تجاری در این مرز طبق روال گذشته انجام می‌شود. وزیر کشور همچنین در خصوص مجوز کشت برنج در استان خوزستان خاطرنشان کرد: با توجه به موضوع کم آبی و کاهش نزولات آسمانی، وزارت جهاد کشاورزی و نیرو تصمیم گرفتند که کاشت برنج در مناطقی باشد که آب به میزان کافی وجود دارد و در مناطقی که مشکل آب دارند، کاشت برنج صورت نگیرد و در این خصوص استان‌ها شناسایی و مشخص شده اند.

وی در پاسخ به سوالی درباره توزیع عادلانه ارز ترجیحی و تبعات آن خاطرنشان کرد: این موضوع در کمیته اقتصادی دولت دنبال می‌شود و براساس تاکید ریاست محترم جمهوری، برنامه اقتصادی دولت بر این محور است که حذف ارز ترجیحی منجر به شوک اقتصادی نشود و مسئولان اقتصادی بر همین اساس تصمیم گیری و اطلاع رسانی خواهند کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین