کد خبر: ۷۶۵۳۰۳
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲
رزمناو مسکوا، پرچمدار نیروی دریایی روسیه بود

واکنش انگلیس به غرق شدن رزم‌ناو روسیه

وزارت دفاع انگلیس در تازه‌ترین ارزیابی خود از تحولات اوکراین ادعا کرد که غرق شدن رزم‌ناو روسیه در دریای سیاه، مسکو را به بازنگری موقعیت دریایی سوق خواهند داد.
واکنش انگلیس به غرق شدن رزم‌ناو روسیه
آفتاب‌‌نیوز :

در بیانیه روز جمعه وزارت دفاع انگلیس که یک نسخه آن در تارنمای دولت منتشر شد نوشته است: روسیه اعتراف کرده که رزمناو مسکوا غرق شده است. این رزمناو که کشتی پرچمدار نیروی دریایی روسیه در دریای سیاه بشمار می‌رفت، هم به عنوان کشتی فرماندهی و هم پایگاه هوایی نقش کلیدی ایفا می‌کرد.

ناو مسکوا در سال ۱۹۸۲ به نیروی دریایی شوروی اضافه شد و یکی از سه رزمناو موشک هدایت شونده کلاس اسلاوا است. دو اسلاوای دیگر مارشال اوستینوف و واریاگ هستند که در مدیترانه فعالیت می‌کنند.

وزارت دفاع روسیه دیروز اعلام کرد، رزم ناو پیشرفته این کشور به نام "مسکوا" که دچار آتش سوزی شده بود، در دریای سیاه غرق شده است.

مسکوا نخستین کشتی جنگی روسیه نیست که در طول نبرد ۵۰ روزه اوکراین آسیب دیده است. پیش از این گزارش شده بود که یک کشتی دیگر روسی در نزدیکی بندر بردیانسک اوکراین پس از حمله نیروهای اوکراینی غرق شد.

وزارت دفاع انگلیس با اشاره به این حوادث افزود که دو دارایی اصلی نیروی دریایی روسیه از زمان آغاز جنگ اوکراین آسیب دیده و احتمالاً مسکو را به بازنگری موقعیت دریایی خود در دریای سیاه سوق خواهد داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین