کد خبر: ۷۶۵۳۱
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۲:۵۸

بوش خواستار تحریم ایران از سوی اتحادیه اروپا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «جورج بوش» رئیس جمهور آمریکا در جریان آخرین سفر خود به اروپا بار دیگر به دنبال اعمال فشار کشورهای اروپایی به ایران است.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، بوش در تور خداحافظی خود پیش از شرکت در اجلاس آمریکا و اتحادیه اروپا در اسلونی با «خوزه مانوئل»رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا دیدار خواهد کرد. او در ادامه سفر اروپایی خود با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، «سیلیو برلوسکونی» و «پاپ بندیکت شانزدهم» دیدار خواهد کرد.

قابل توجه است کاخ سفید اعلام داشت بوش اظهار نظرخاصی درباره روند صلح خاورمیانه نخواهد کرد، در عین حال واشنگتن بار دیگر نسبت به غنی‌سازی اورانیوم هشدار داده و خواستار اعمال تحریم‌های تازه شد.

 یکی از خواسته‌های ایالات متحده تحریم بانک ملی توسط اتحادیه اروپا و توقف فعالیت شعب بانک ملی ایران در هامبورگ، لندن و پاریس است.  

در عین حال تحلیلگران معتقدند واشنگتن هنوز از روش چماق و هویج در مقابل ایران استفاده می‌کند و سفر آینده «خاویر سولانا» بر مبنی این روند خواهد بود.

دوره ریاست جمهوری جورج بوش در اواخر ماه ژانویه به پایان می‌رسد، بوش به امید جلب حمایت بیشتر کشورهای اروپایی در افغانستان و همچنین بحث درباره تغیرات آب و هوا در جو زمین به آلمان، ایتالیا، وایتکان، فرانسه و ایرلند شمالی سفر می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین