کد خبر: ۷۶۵۳۷۲
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۶

آزادی ۱۲۴ محکوم مالی از زندان کاشان

رئیس زندان کاشان گفت: سال گذشته ۱۲۴ نفر از مددجویان مالی غیرعمد در زندان کاشان به آغوش خانواده برگشتند که سه نفر از آن‌ها خانم بودند.
آزادی ۱۲۴ محکوم مالی از زندان کاشان
آفتاب‌‌نیوز :

محسن محبوبی، امروز(جمعه، ۲۶ فروردین) در آیین جشن گلریزان کاشان، افزود: جامعه انسانی نیازمند فرهنگ گذشت و رحمت و صلح و مهربانی است و همه ما باید برای ترویج این فرهنگ در جامعه مشارکت کنیم.

وی تصریح کرد: جامعه امروز، یک جامعه در حال گذار است و مردم باید راهکارهای مطالبه‌گری درست و عقلانی برای حقوق خود را یاد بگیرند، زیرا همه نگران حقوق خود هستند و در نتیجه جامعه عصبی است و مطالبات خود را فریاد می‌زند تا به حق خود برسد و حتی در خانواده نیز همین روال است و مشکلاتی را برای خود و جامعه ایجاد می‌کند.

رئیس زندان کاشان تاکید کرد: در جامعه مدنی تشکل‌های مردمی مثل ستاد دیه، واسطه شده و رابطه‌ها را تعدیل و متوازن می‌کند و در این حالت مردم مطمئن هستند که صدایشان شنیده می‌شود.

محبوبی گفت: سال گذشته ۱۲۴ نفر از مددجویان مالی غیرعمد در زندان کاشان به آغوش خانواده برگشتند که سه نفر از آنها خانم بودند.

رئیس زندان کاشان اظهار کرد: برای آزادی این گروه از محکومان اعتباری معادل ۲۵۵ میلیارد و ۱۷۶ میلیون ریال صرف شد که ۹۸ نفر از آنها بدهکاران مالی، ۱۸ نفر نفقه، دو نفر مهریه و دو نفر نیز دیه بودند.

وی افزود: کمک بلاعوض ستاد دیه کشور به ارزش ۱۶ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال، کمک بلاعوض ستاد دیه کاشان برای آزادی ۸۷ نفر به مبلغ ۱۸ میلیارد و ۶۲۳ میلیون و ۷۵۹ هزار ریال و وام بانک‌های عامل برای آزادی ۳۴ نفر به ارزش ۴۲ میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال بوده است.

محبوبی گفت: کمک سازمان زندان‌ها برای آزادی سه نفر به مبلغ ۳۲۰ میلیون، قبول اعسار برای ۱۶ نفر از محکومان به ارزش ۳۱ میلیارد و ۱۲۶ میلیون ریال و آورده نقدی ۴۰ نفر از محکومان به ارزش ۲۴ میلیارد و ۵۰۹ میلیون ریال و ۹۵۷ هزار ریال بود.

وی با اشاره به سنت گذشت و بخشش در جامعه گفت: پاداش عمل خداپسندانه و خیرخواهانه ۵۶ نفر از شاکیان نزد خدا محفوظ است که با بخشش مبلغ ۱۲۱ میلیارد و ۵۰۷ میلیون ریال طلب خود با آزادی این گروه از مددجویان شادی و امنیت را به این خانواده‌ها هدیه کردند.

رئیس زندان کاشان، گفت: جشن گلریزان امسال نیز با هدف آزادی ۱۰۱ نفر از محکومان مالی غیرعمد برگزار شده است.

محبوبی افزود: برای آزادی این تعداد از مددجویان یک هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال مورد نیاز است و امیدواریم شهروندان در این برنامه انسانی و دینی مشارکت کنند.

وی تصریح کرد: بنا بر آمار موجود ۸۴ نفر محکوم مالی و دیه به ارزش یک هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال، ۱۷ نفر محکوم به پرداخت مهریه و نفقه به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین