کد خبر: ۷۶۵۴۹۶
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹

مسکو، جانسون و دیگر مقام‌های ارشد انگلیسی را ممنوع‌الورود کرد

وزارت امور خارجه روسیه امروز (شنبه) با وضع تحریم‌های جدید علیه مقام‌های ارشد و کلیدی دولت انگلیس اعلام کرد، ورود نخست وزیر، وزیر خارجه، وزیر دفاع و سایر مقام‌های ارشد انگلیسی به روسیه ممنوع است.
مسکو، جانسون و دیگر مقام‌های ارشد انگلیسی را ممنوع‌الورود کرد
آفتاب‌‌نیوز :

 وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: وزارت خارجه تصمیم گرفته تا علیه اشخاص برجسته و کلیدی دولت انگلیس و تعدادی از اشخاص برجسته سیاسی این کشور تحریم وضع کند و آنها را در "فهرست توقف" قرار دهد که علتش اقدامات خصمانه دولت لندن علیه مقام‌های روسی است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: بوریس جانسون، نخست وزیر به همراه لیز تراس، وزیر امور خارجه و بن والاس، وزیر دفاع انگلیس و تنی چند از مقام‌های عالی‌رتبه این کشور دیگر حق ورود به روسیه را ندارند.

وزارت خارجه انگلیس همچنین به این نکته اشاره کرد که این تحریم‌های جدید در واکنش به کارزار اطلاع‌رسانی و سیاسی لندن با هدف منزوی کردن روسیه در سطح بین‌المللی و تخریب اقتصاد این کشور است.

وزارت خارجه روسیه در ادامه بیانیه خود همچنین دولت انگلیس را به دامن زدن تعمدی به وضعیت اوکراین، ارسال تسلیحات کشنده و مرگبار به اوکراین و مجبور کردن کشورها در وضع تحریم علیه روسیه و همچنین گسترش روسیه‌هراسی توسط مقام‌های انگلیسی متهم کرده است.

این "فهرست توقف" شامل ۱۳ مقام انگلیسی است که در آینده‌ای نزدیک بر تعداد آن افزوده می‌شود و سیاستمداران و تعدادی از اعضای پارلمان این کشور را نیز شامل خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین