کد خبر: ۷۶۵۵۹۳
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۴

دیدار رئیس‌جمهور مصر و هیئتی از کنگره آمریکا در قاهره

رئیس جمهور مصر و هیئتی از کنگره آمریکا به ریاست سناتور ریچارد شلبی امروز (شنبه) در قاهره در مورد تعدادی از مسائل منطقه‌ای و روابط مصر و آمریکا بحث و گفتگو کردند.
دیدار رئیس‌جمهور مصر و هیئتی از کنگره آمریکا در قاهره
آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس بیانیه ریاست جمهوری مصر، عبدالفتاح السیسی، رییس جمهور و سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر امروز میزبان هیئتی به ریاست سناتور ریچارد شلبی بود.

در این دیدار «راهکارهای تقویت روابط دوجانبه در چند زمینه به ویژه در سطوح سیاسی، نظامی و اقتصادی و تحولات جاری در عرصه‌های منطقه ای و بین المللی» مورد بحث و بررسی قرار گرفت. دو طرف همچنین آخرین تحولات پرونده فلسطین را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش روسیا الیوم، السیسی در این دیدار بر مواضع قاطع مصر در این زمینه با دستیابی به راه حلی عادلانه و همه جانبه که حقوق ملت فلسطین را مطابق با قوانین بین المللی تضمین کند، تأکید کرد.

اعضای هیئت کنگره آمریکا نیز به نوبه خود با قدردانی از سطح متمایز همکاری مشترک بین دو کشور، بر اهمیت زیادی که ایالات متحده برای روابط با مصر قائل است تاکید و خاطرنشان کردند که مصر پایه امنیت و ثبات در خاورمیانه و جهان عرب و همچنین یک شریک اساسی برای ایالات متحده در منطقه است.

پیش از این، حسین بن عبدالله دوم، ولی‌عهد اردن از هیئت آمریکایی استقبال کرده بود. در این دیدار که در کاخ الحسینیه برگزار شد، درباره مشارکت راهبردی اردن و آمریکا و راه های گسترش آن بحث و تبادل نظر شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین