کد خبر: ۷۶۵۸۸۰
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰
تبلیغات

وکیل کیفری کیست؟ این وکیل چه ویژگی‌هایی دارد؟

به این نکته توجه داشته باشید که؛ بهترین وکیل کیفری تهران، وکلایی می‌باشند که مازاد بر احاطه و سلطه برروی موضوعات مربوطه در حیطه‌ی فعالیت و امور خود، در ابعاد گوناگون پرونده‌های کیفری دارای تجربه و مهارت باشد. این قبیل از وکلا با قوانین جزایی گوناگون به خوبی آشنا هستند.
وکیل کیفری کیست؟ این وکیل چه ویژگی‌هایی دارد؟
آفتاب‌‌نیوز :

وکیل کیفری به وکیلی اطلاق می‌شود که در حیطه‌ی مسائل و موضوعات کیفری دارای تخصص و تجربه ویژه‌ای است. او نیز قطعاً می‌تواند نسبت به هرگونه امور کیفری که مطرح می‌شود، دفاعیات لازم را به عمل آورد و بر تمامی موضوعات کیفری از قواعد و مقررات نیز ماهیت آن تجربه و علم دارد. این وکیل، چون وکلای حقوقی نمی‌تواند در تمامی پرونده‌های کیفری حضور به عمل آورد. همانند؛ پرونده‌های که در دیوان عالی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. چرا که این قبیل از پرونده‌ها تنها به واسطه‌ی وکلای پایه یک مطرح شده و وارسی می‌شود. حال بهترین وکیل کیفری تهران کیست! آیا می‌دانید؟

بهترین وکیل کیفری تهران کیست!

بهترین وکیل کیفری تهران در واقع فردی است که با استناد به علاقه و مهارت خود در حیطه‌ی مسائل گوناگون چون؛ کیفری و جزایی به فعالیت مبادرت می‌ورزد. از سویی دارای تسلط نسبی بر ضوابط و مقررات در کلّیه‌ی دعوای کیفری چون؛ کلاهبرداری، سرقت، خیانت در امانت، جعل و بهره‌گیری از اسناد مجعول، تهدید، توهین، مزاحمت، ارتشاء و اختلاس و کلاهبرداری، و... است و شکایت نامه تنظیم می‌کند.

وکیل کیفری تهران و خصوصیات بارز او

همگی ما می‌دانیم که پرونده‌های کیفری خاص و پیچیده حاوی حساسیت و اهمیت بسیاری می‌باشند. آیا به این هنگام حضور یک وکیل کیفری الزامی به نظر می‌رسد! از نظر ما که این گونه خواهد بود. زیرا محتویات پرونده‌های کیفری اغلب در مواردی خلاصه می‌شود که به هنگام سهل‌انگاری از جانب هر یک از دو طرف ممکن است، خسارت جبران‌ناپذیری برجای ماند.

در اختیار داشتن یک وکیل کیفری خوب، از جمله حقوق و پشتوانه غیر قابل انکار متهم در روند رسیدگی به پرونده تلقّی خواهد شد. حال از سویی تعداد پرونده‌های کیفری مطروحه در شهر‌های بزرگی، چون تهران به اوج خود رسیده است. قطعاً وجود یک وکیل خوب در کنار شما می‌تواند روند دستیابی به حقوق خود یا انجام دفاعیات را سهل‌تر سازد. در پرونده‌های کیفری قطعاً هر دو طرف دعوا نیازمند این خواهند بود که به خوبی با یک وکیل مشورت حاصل فرمایند. از جانبی دیگر با استناد به ماده‌ی ۳۵ قانون اساسی در تمامی دادگاه‌ها دو طرف حق خواهند داشت که برای خود در جریان دعوی یک وکیل کیفری خوب اتخاذ نمایند. در صورت عدم امکان به جهت این امر از سوی خود شخص، میبایست شرایط برای این فرد مهیا گردد.

به این نکته توجه داشته باشید که؛ بهترین وکیل کیفری تهران، وکلایی می‌باشند که مازاد بر احاطه و سلطه برروی موضوعات مربوطه در حیطه‌ی فعالیت و امور خود، در ابعاد گوناگون پرونده‌های کیفری دارای تجربه و مهارت باشد. این قبیل از وکلا با قوانین جزایی گوناگون به خوبی آشنا هستند.

دلیل وجود وکیل کیفری در روند رسیدگی به پرونده کیفری

حضور وکیل اعاده دادرسی کیفری از آن جهت بسیار حائز اهمیت خواهد بود که او نیز می‌تواند ضامن آبرو، حیثیت، جان و مال شما باشد. او به خوبی تحقیقات مورد نیاز را در پیش خواهد گرفت. اصلاً جرمی رخ داده است یا تمامی این‌ها و موارد بیان شده اتهامی بیش نیست! آیا جان برای شما مهم است؟ آیا می‌دانستید که جرایم کیفری بیشتر متوجه جان افراد می‌شود؟ پس چرا نباید به جهت انتخاب بهترین وکیل کیفری تهران گام گذاشت؟

مهم‌ترین ویژگی‌های یک وکیل کیفری

ویژگی‌های یک وکیل کیفری خوب در موارد بیشماری جای می‌گیرد. ما از جمله آن‌ها را در این متن از خود به اختصار بیان می‌نماییم.

پرونده‌های که مراجع تجدیدنظر از احکام صادره، دیوان عالی کشور است، تنها در حیطه‌ی صلاحیت وکیل کیفری جای می‌گیرد که او نیز پروانه وکالت پایه یک دادگستری را دارد. البته که در پرونده‌های حقوقی نیز، وکلای حقوقی، زمانی که دارای پروانه وکالت پایه یک دادگستری نباشند، دارای چهارچوب‌هایی از جانب قانونگذار خواهد بود. پس لازم است در ابتدای امر بدین مسئله توجه داشته باشید که در راستای اتخاذ بهترین وکیل کیفری تهران، او نیز صلاحیت لازم را به جهت رسیدگی به دعاوی مطروحه کیفری را داشته باشد.

وکیل کیفری کیست؟ این وکیل چه ویژگی‌هایی دارد؟

اسناد و مدارک مورد نیاز جهت طرح دعوی کیفری

۱. وجود وکالت‌نامه وکیل دادگستری، شکوائیه، شناسنامه و کارت ملّی، تهیه استشهادیه شهود (البته در صورتیکه راه اثبات توسط شهادت شهود باشد)، مشخصات مربوط به مشتکی عنه (به هنگامیکه مشخص می‌باشد).

۲. شکایت نامه می‌تواند در هر دو گونه برگه‌ای و دستی نگارش و تحویل دادسرای محل اتفاق جرم شود. لازم است به هنگام تنظیم شکوائیه؛ مشخصات شاکی همراه با مشخصات وکیل دادگستری، تاریخ و مکان اتفاق جرم، عنوان جرم صورت گرفته، مقدار اضرار برجای مانده از جرم، مشخصات مربوط به مشتکی عنه، را قید کنید.
۳. ادله و مستندات شکایت، بیان شده و به دفتر دادستان مکان اتفاق جرم تسلیم خواهد شد و به هنگام نیاز جهت انجام تحقیقات و بررسی‌های بیشتر، دادستان به مراجع انتظامی دستور کامل نمودن تحقیقات را صادر خواهد نمود و بعد از آن است که به یکی از شعبات دادیاری یا بازپرسی ارجاع داده می‌شود.

۴. شکایت کیفری به عبارتی به گونه‌ای از شکایت گفته می‌شود که برخلاف فردی که مرتکب عملی خلاف با قانون و مقررات کرده، تنظیم خواهد شد. پس قانون او را به عنوان یک مجرم معرفی خواهد کرد و مجازات معین برای او در نظر خواهد گرفت. شکایت کیفری می‌تواند در دو حالت صورت گیرد. آن نیز ممکن است داخل فرم‌های چاپی مطرح شود و یا آن که به صورت دست نویس ارائه شود.

وکیل کیفری کیست؟ این وکیل چه ویژگی‌هایی دارد؟

امّا به هنگامی که با بهترین وکیل کیفری در تهران در این مسیر گام بگذارید، او می‌تواند شکایت نامه‌ای؛ منظم، دقیق و با ادله لازم تهیه کرده و شانس پیروزی شما را بیشتر بکند. شاید که بیان این امر ((پرونده‌های کیفری نسبت به پرونده‌های حقوقی از مقدار اهمیت بیشتری برخوردار هستند)) به دور از عقل نیست. قطعاً که حضور یک وکیل خود می‌تواند بهترین دلگرمی برای شما در فرآیند شکایت مطروحه و حمایت از شما باشد.

ما امیدواریم که بتوانیم در سایت وکیل علی حاتمی‌راد پذیرای حضور گرمتان در کنار خود باشیم. به شما این اطمینان خاطر را می‌دهیم که تمام تلاش خود، جهت دفاع از حقوق‌تان را خواهیم داشت. تنها کافی است به ما اعتماد کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین