کد خبر: ۷۶۵۸۹۶
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲

وقتی باردار هستید چه چیز‌هایی را نباید بپوشید

در این مقاله سعی کردیم تجربیات و نکاتی را در زمینه‌ی انتخاب لباس مناسب برای بارداری در اختیار شما قرار دهیم که می‌تواند برای مادران جوان کمک‌کننده باشد. توصیه می‌کنیم در مورد لباس بیش از همه به احساس راحتی خود و جنس سبک و راحت آن دقت کنید.
وقتی باردار هستید چه چیز‌هایی را نباید بپوشید
آفتاب‌‌نیوز :

دوران بارداری در کنار تمام سختی‌هایی که دارد، یکی از دوران خاطره انگیز و لذت‌بخش زندگی هر مادری است. چرا که تجربه مادر شدن را از همان لحظات اول بارداری حس می‌کند. در کنار تمام این اتفاقات شیرین، از زمانی که شما متوجه می‌شوید باردار هستید، لازم است یک سری اعمال، رفتار و عادات را برای سلامتی جنین و همچنین خودتان تغییر دهید. یکی از این کار‌ها انتخاب مناسب و صحیح در نوع لباس بارداری شماست.

در این مقاله تصمیم داریم در مورد لباس بارداری و همچنین نکات و ترفند‌هایی برای انتخاب آن، توضیحاتی را در اختیار شما قرار دهیم. برای اینکه بتوانید در کنار انتخاب‌های عالی، در هزینه‌های خرید لباس هم صرفه‌جویی کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

وقتی باردار هستید چه چیز‌هایی را نباید بپوشید

بهترین زمان برای استفاده از لباس بارداری ماه چندم حاملگی است؟

در ابتدا به این موضوع دقت داشته باشید که شما با هر فرد دیگری متفاوت هستید؛ بنابراین دوران بارداری، وزن و تمامی شرایط شما در این زمان با دیگران متفاوت خواهد بود. همچنین این واقعیت را بپذیرید که نیازی نیست از همان روز اولی که جواب Baby Check یا آزمایش بارداری‌تان مثبت بود، به دنبال خریدن لباس بارداری باشید. زیرا تا بروز تغییرات بدن نظیر اضافه وزن یا تورم در این دوره، حداقل یک دوره سه ماهه فرصت خواهید داشت.

این امکان هم وجود دارد که خیلی از خانم‌ها، تا پایان سه ماهه نخست بارداری خود بتوانند از همان لباس‌های معمول و روزانه استفاده کنند. به همین دلیل در این گونه مواقع معمولاً تا قبل از ۶ ماهگی نیازی به خرید و تهیه لباس‌های بارداری نخواهید داشت. اما به‌طور کلی به دلیل راحتی شما در این دوران، حفظ سلامت و رشد جنین و رعایت توصیه‌های پزشکی، بهتر است لباس‌های آزادتر بپوشید و تا جای ممکن از پوشیدن لباس‌های چسبان و تنگ خودداری کنید؛ بنابراین برای پاسخ به این سؤال که از کی می‌توانیم لباس بارداری بپوشیم، باید گفت که وقتی وارد ماه چهارم یا پنجم بارداری شدید می‌تواند بهترین زمان برای استفاده از لباس‌های راحت بارداری باشد.

مهم‌ترین نکات برای خرید لباس بارداری

خرید هر نوع لباسی به سلیقه، سبک زندگی و بودجه شما بستگی دارد. این شرایط خرید لباس بارداری هم صدق می‌کند. یکی از فاکتور‌های مهمی که باید در انتخاب و خرید لباس بارداری به آن توجه کنید، میزان راحتی لباس است. زیرا بدن شما در این دوره، هر هفته دچار تغییر می‌شود؛ بنابراین بهتر است لباسی که انتخاب می‌کنید، متناسب با شرایط و تغییرات بعدی بدن شما باشد. مانند شلوار‌ها و دامن‌شلواری‌ها یا پیراهن‌های گشاد و آزاد.

مهم‌ترین نکاتی که هنگام تهیه لباس بارداری لازم است در نظر بگیریم، شامل موارد زیر است:

۱. متناسب با بودجه‌تان خرید کنید
۲. به کیفیت و راحتی لباس بارداری توجه داشته باشید
۳. در صورت شاغل بودن، حتماً از لباس‌های بارداری مخصوص خانم‌های شاغل استفاده کنید
۴. از لباس‌های زیر نرم، پنبه‌ای و مناسب برای این دوران استفاده نمایید
۵. هنگام خرید کفش به راحتی، سبکی و حتی المقدور طبی و لژدار بودن آن دقت کنید
۶. از انتخاب و پوشیدن لباس‌های تنگ خودداری کنید
۷. لباس‌هایی انتخاب کنید که حرکات شما را در هنگام نشست و برخاست محدود نکند
۸. استفاده از شلوار‌های جین در این دوران توصیه نمی‌شود
۹. سعی کنید جنس لباس‌های بارداری که انتخاب می‌کنید نخی، کتان، لاکرا و... باشد

وقتی باردار هستید چه چیز‌هایی را نباید بپوشید

انواع لباس‌های مورد نیاز در دوران بارداری

از آنجایی که لباس‌های بارداری در مدل‌های متنوعی تولید می‌شوند، نیازی نیست حتماً همه‌ی آن‌ها را تهیه کنید و هزینه بالایی را پرداخت نمایید. می‌توانید به سادگی آیتم‌های مختلف را با همدیگر ترکیب و هماهنگ کنید. لباس‌هایی را انتخاب کنید که تا مدتی بعد از زایمان هم قابل استفاده باشد.

اگر زیاد به مهمانی و دورهمی‌های خانوادگی دعوت می‌شوید، خرید لباس مجلسی بارداری را در الویت قرار دهید. اگر بارداری شما در فصل زمستان است، لباس‌های گرم و ضخیم تهیه کنید که سرما نخورید. همچنین برای فصل تابستان هم لباس‌ها خنک و نازک و پیراهن‌های گشاد الیاف طبیعی را در صدر لیست خریدتان قرار دهید. در ادامه لباس‌های دیگری که در دوران بارداری به آن نیاز پیدا خواهید کرد، لیست می‌کنیم. این لباس‌ها شامل موارد زیر هستند:

• لباس‌های ورزشی مناسب بارداری، مانند لگ، نیم تنه و بادی
• سوتین و لباس زیر نخی و راحت
• تی شرت و لباس‌های خنک نخی و گشاد
• شلوار‌های لاکرا، کشی یا نخ پنبه‌ای
• کفش‌های راحت (ترجیحاً طبی) و صاف
• مانتو‌های آزاد و گشاد برای هوای گرم
• ژاکت‌های پشمی و بلند برای فصول سرد سال

در دوران بارداری چه لباس‌هایی نپوشیم؟

با ورود به دوران بارداری، یک سری از عادات و رفتار‌های جدید را باید وارد زندگی خود کنید. عادت‌هایی که برای سلامتی شما و جنین ضروری هستند. مثلا در این دورانِ حساس که بدن شما رو به تغییر است، از پوشیدن لباس‌های تنگ و چسبان، کفش‌های پاشنه بلند یا بدون پاشنه، شلوار‌های جین یا شلوار‌هایی با فاق کوتاه خودداری کنید.

برای مدت طولانی لباس گرم و جذب نپوشید. برای محیط کار خود از مانتو‌های نخی و خنک استفاده کنید. در فصل تابستان لباس‌های نخ پنبه، لطیف و الیاف طبیعی بپوشید که از تعریق بیش از حد بدن جلوگیری کنید. برای روز‌های سرد زمستان و پاییز هم حتما از ژاکت‌های بلند برای پوشاندن پهلو و شکم خود استفاده کنید. لگ‌های ورزشی انتخاب مناسبی برای استفاده روزمره هستند، از آن‌ها غافل نشوید. در مورد لباس زیر هم، پارچه‌های نخی و نازک را انتخاب کنید. اگر اهل سفر و طبیعت گردی هستید، حتما از کفش‌های مناسب استفاده کنید. پانچو‌های بلند و آزاد هم می‌توانند گزینه خوبی برای احساس راحتی شما در سفر باشند.

وقتی باردار هستید چه چیز‌هایی را نباید بپوشید

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تجربیات و نکاتی را در زمینه‌ی انتخاب لباس مناسب برای بارداری در اختیار شما قرار دهیم که می‌تواند برای مادران جوان کمک‌کننده باشد. توصیه می‌کنیم در مورد لباس بیش از همه به احساس راحتی خود و جنس سبک و راحت آن دقت کنید.

اگر تصمیم دارید لباس بارداری مورد علاقه‌تان را به صورت آنلاین سفارش دهید، پیشنهاد ما فروشگاه اینترنتی آناندا کالا به نشانی anandakala.com است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین