کد خبر: ۷۶۵۹۸
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۷:۰۸

قوامی: هیچ توطئه‌ای برای روحانیت جز وابسته کردن روحانیت به حکومت نیست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: قوامی گفت:«هیچ توطئه‌ای برای روحانیت جز وابسته کردن روحانیت به حکومت نیست یعنی 1400 سال روحانیون مدافع حقوق مردم بودند ولی الان برخی به عنوان روحانیون مدافع حقوق دولت شده‌اند و این خطر و توطئه برای روحانیون جدی است و اکنون نیز بخش عظیمی از روحانیون متاسفانه توجیه‌گر دولت هستند نه مدافع حقوق ملت».

حجة‌الاسلام و المسلمین ناصر قوامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی آفتاب گفت: «اکنون شاهدیم که بسیاری از یاران امام کنار گذاشته شده‌اند و خانه‌نشین شده‌اند و دایره آنقدر تنگ شده است که یا خود یاران امام کنار رفتند یا کنارشان گذاشتند».

وی افزود: «معتقدم که قدرت را یک عده روحانیونی در حال به دست گرفتن هستند که خط فکری مخالف خطر فکری امام دارند».

رئیس کمیسیون حقوقی قضائی مجلس ششم تصریح کرد:‌ «ما اگر زمین و آسمان را به هم بچسبانیم نمی‌توانیم بگوییم که جمهوری اسلامی حکومت غیر روحانیون است زیرا در راس جمهوری اسلامی ولی فقیه است که یک روحانی می‌باشد و او اختیار تام در اداره کشور دارد و مردم نمی‌پسندند که حکومت از دست آخوندها خارج شود».

وی ادامه داد: «معتقدم هیچ توطئه‌ای برای روحانیت جز وابسته کردن روحانیت به حکومت نیست یعنی 1400 سال روحانیون مدافع حقوق مردم بودند ولی الان برخی به عنوان روحانیون مدافع حقوق دولت شده‌اند واین خطر و توطئه برای روحانیون جدی است و اکنون نیز بخش عظیمی از روحانیون متاسفانه توجیه‌گر دولت هستند نه مدافع حقوق ملت».

قوامی با اشاره به ادعاهای اخیر در خصوص ارتباط با امام زمان اظهار داشت: «یک عده از سردمداران هستند که استحمار می‌کنند یعنی عقب نگه داشتن مردم از مسائل مهم و روشنگری و یکی از راه‌های آن هم این است که بگویند ما با امام زمان ارتباط داریم».

وی اضافه کرد: «این عده برای اینکه ملت را عقب نگه دارند و در راس قدرت باشند بهترین راه را این می‌دانند که مردم را استحمار کنند و به خرافات در جامعه دامن بزنند تا مردم سرگرم این مسائل باشند».

این نماینده سابق مجلس خاطرنشان کرد: «ما روایت داریم که هر کسی که گفت که من با امام زمان ارتباط دارم او شیاد، کذاب،‌ دروغگو و فاسد است».

وی ادامه داد: «هر فردی که ادعا کند که کشور را امام زمان اداره می‌کند به نظرم جز خرافات چیز دیگری نیست و این افراد می‌خواهند با این خرافات جامعه را عقب نگه دارند و اگر گرانی در جامعه وجود داشته باشد بگوییم که امام زمان جامعه را اداره می‌کند بروید سراغ او و اگر که ظلم و ستمی هم در جامعه انجام می‌شود می‌گویند که امام زمان می‌خواهد تا ظلم و ستم شود تا زودتر بیاید».

قوامی در پایان تاکید کرد: «نسبت دادن مشکلات وادعای اداره کشور توسط امام زمان ظلم به دین و اسلام است و آنهایی که این سخنان را بر زبان می‌آورند اهداف سیاسی دارند که به نظرم به جامعه و کشور آسیب جدی خواهد زد و مردم جامعه ما باید در این خصوص بسیار هوشیار باشند و فریب این عده را نخورند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین