کد خبر: ۷۶۶۵۹۵
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸
مسئولان باید تدابیر موثرتری برای مقابله با مشکلات مردم بیابند

خاتمی: گرانی‌های سرسام‌آور و افسارگسیخته درد جانکاه رهبری است/ این موضوع ناآرامی ایجاد می‌کند

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اشاره رهبری به مسئله گرانی قیمت‌ها در پیام نوروزی، گفت:‌ رهبری در پیام سال نو با یک تلخی از گرانی‌ها یاد کردند. مردم نمی‌توانند فرداروزشان را پیش‌بینی کنند و این موضوع ناآرامی ایجاد می‌کند.
خاتمی: گرانی‌های سرسام‌آور و افسارگسیخته درد جانکاه رهبری است/ این موضوع ناآرامی ایجاد می‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

سیداحمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران اظهار کرد: حریم خداوند را حفظ کنید. گناه عبور از خطوط قرمز خداوند است. تجلی توحید خداوند و عشق به خداوند امیرالمومنین است. به صراحت و بدون هیچ استثنایی می‌گوییم که الگوی بندگی ذات مقدس ربوبی علی(ع) است، او کانون فضائل بود، علی(ع) امیر المومنین است، همه صفات او از خداباوری بود، امیرالمومنین امام همه عرصه‌های جهادی است.

خطیب نماز جمعه تهران تأکید کرد: اگر بخواهیم این انقلاب به راه خودش ادامه دهد، باید در مسیر امیرالمومنین حرکت کنیم. ما نمی‌توانیم علی باشیم اما می‌توانیم مثل حاج قاسم‌ها عاشق علی باشیم. مقام معظم رهبری فرمودند که اگر می‌خواهید این حرکت با همین شتاب حرکت کند باید خودمان را بسازیم و مثل پاره‌های فولاد ایمانمان را تقویت کنیم. حیف که قدر علی(ع) را ندانستند.

خاتمی ضمن روایت تاریخی شهادت امام اول شیعیان، علی(ع)، گفت: مسئله گرانی قیمت‌ها و افزایش سرسام آور و افسارگسیخته درد جانکاه رهبری است. مقام معظم رهبری در پیام سال نو با یک تلخی از گرانی‌ها یاد کردند. رئیس جمهور هم همین درد جانکاه را دارند. مسئولان همراه رئیس جمهور هم دردمند هستند و برای علاج این درد تلاش می‌کنند. مسئولان باید تدابیر موثرتری برای مقابله با مشکلات مردم بیابند تا مردم آرامش پیدا کنند. مردم نمی‌توانند فرداروزشان را پیش‌بینی کنند و این موضوع ناآرامی ایجاد می‌کند.

فلسطینی‌ها باید پشیبانی شوند

امام جمعه موقت تهران با اشاره به راهپیمایی روز قدس در هفته آتی، مردم را به راهپیمایی دعوت و اظهار کرد: گام‌هایی که در روز قدس برداشته می‌شود، بی تردید عمل صالح است. جنایتی که در فلسطین اشغالی رخ داده، صهیونیست‌سازی مسجد الاقصی است. شهرک نشین‌های صهیونیست می‌خواهند جای مسلمانان را بگیرند، این توطئه بزرگی است که جای "مرگ بر اسرائیل" دارد. راهپیمایی هفته آینده فریاد رسای ما علیه این جنایت است. رژیم صهیونیستی امیدوار بود که با سازش‌هاییش با مرتجعین منطقه آرامش پیدا کند اما آفرین بر فلسطینی‌ها که با عملیات جهادطلبانه آنها را ناکام گذاشتند. فلسطینی‌ها باید پشتیبانی شوند، این پشتیبانی مورد دلگرمی آنهاست، ما امت واحد هستیم.

خاتمی ادامه داد: اهانت به قرآن در سوئد و حمایت پلیس و دولت این کشور از این رفتار سخیف، مذموم است. بعضی با شعار آزادی از آنها حمایت می‌کنند. آزادی در سوئد یعنی آزادی در اهانت به پیامبر و فراهم کردن بستر برای نژاد پرستی. اگر کسی در برخی از این کشورها علیه هولوکاست حرف بزند یا چیزی بنویسد زندانی می‌شود، اما اگر به مقدسات دو میلیارد مسلمان توهین شود، اهانت کننده را حمایت می کنند. مطمئن باشید که این حرکات به ضرر شما خواهد بود. نمی‌توانید جلوی موج اسلام گرایی را بگیرید.

خطیب نماز جمعه تهران درباره اتفاقات اخیر افغانستان، خطاب به حاکمان این کشور گفت: وظیفه شما تأمین امنیت شهروندان است. این وظیفه کجا رفته است؟ چرا در مسجد و مدرسه بمب منفجر می‌شود؟ به عوامل جنایات اخیر رسیدگی کنید؛ آنها را دستگیر کرده و به سزای اعمالشان برسانید.

خاتمی درباره روابط ایران و افغانستان گفت: بعضی می‌خواهند روابط برادرانه بین این دو ملت را تیره کنند. به فضل خداوند این روابط آسیب نخواهد دید. برای دو شهید طلبه صحن رضوی طلب مغفرت می‌کنیم و از خداوند می‌خواهیم که سلامتی عاجل به طلبه مجروح اعطا فرماید.

وی همچنین درباره روابط ایران و آمریکا گفت: آمریکا دائما علیه مردم ایران توطئه کرده است، از زمانی که رژیم استقلال ستیز و مردم ستیز پهلوی بر مردم مسلط شد، یک روز هم نبوده که توطئه‌ای در کار نبوده باشد، به همین خاطر است که مردم ما "مرگ بر آمریکا" را فراموش نخواهند کرد.

خاتمی درباره عملیات شکست‌خورده طبس ۱۳۵۹ اظهار کرد: آمریکایی‌ها ۶ ماه به صورت مخفیانه با طراحی جیمی کارتر برنامه ریزی کردند تا هواپیماهاشان در طبس بنشینند اما ریگ‌های بیابان سربازان خدا شدند، ما امروز هم این خدا را داریم.

خطیب نماز جمعه تهران درباره مذاکرات وین به ضرورت لغو "همه تحریم‌ها" تأکید کرد و گفت: همه می‌دانند که مذاکرات متوقف شده است. آنچه مقام معظم رهبری از مذاکرات می‌خواهند، باید محقق شود. قصه تضمین طرف مذاکره جدی است. ما را بارها به PMD(Possible Military Dimensions - ابعاد نظامی احتمالی در برنامه‌های هسته‌ای) متهم می‌کنند و می‌گویند که به دنبال ساخت بمب هسته‌ای هستیم. چند بار باید در این خصوص بیانیه دهیم و بگوییم که چنین چیزی وجود ندارد؟ تیم مذاکره‌کننده ایران متدین است و ذره‌ای از خطوط رهبری عبور نخواهد کرد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: نیروی‌های مسلح به ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران در تراز انقلاب اسلامی و محبوب مردم است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم افتخارات فراوانی دارد. بعضی می‌گویند چرا سپاه پایگاه‌های اسرائیلی را می‌کوبد و می‌گوید ما کوبیدیم؟ باید سپاه به پادگان رود. به اینها می‌گویم که این افتخار ماست که بگوییم سپاه پاسداران پایگاه اسرائیلی را می‌کوبد چه بسا که اسرائیل دست از پا خطا کند، تل اویو و حیفا به خاک یکسان خواهد شد.

سپاه باید از لیست تحریم‌ها خارج شود
مسئولان با اظهارنظرهای همسو با اجانب برخورد کنند

خاتمی با بیان اینکه سپاه باید از لیست تحریم‌ها خارج شود، گفت: اگر کسی هم نوا با دشمن خواستار باقی ماندن سپاه پاسداران در لیست تحریم‌هاست، بداند که این اظهارات ضدملی و مصداق بارز همسویی با اجانب است. مسئولان باید با این اراجیف برخورد کنند. قرار نیست هر کسی هر چه به ذهنش رسید را به زبان بیاورد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
19
14
بالاخره ... حرف حق زدین!!!۱متشکریم
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
2
69
لحن کلامت در دوره های رئیس جمهورهای قبلی طوری دیگر بود...
ناشناس
|
Australia
|
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
2
70
شعار دادن بسه دیگه برادر
کی قراره عمل کنید؟؟!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
2
43
رییس جمهور باید چاره کند نه ما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
4
41
برخی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر گفته‌اند که تذکر به لباس و پوشش دانشجویان تنها به درهای ورودی دانشگاه محدود نمی‌شود و ماموران حراست و انتظامات دانشگاه در اقدام بی‌سابقه‌ای با راه انداختن گشت ارشاد موتوری، در صحن دانشگاه و حتی محیط‌های کمتر شلوغ نیز نسبت به این موضوع حساسیت‌های متفاوتی با گذشته به‌خرج می‌دهند!!!!
ناشناس
|
Canada
|
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
4
67
گفتید دولت، مجلس و قوه قضائیه یکدست بشه همه چی درست میشه کو؟ دروغ بود؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
5
29
تردیدی نیست که علت مشکلات کشور تصمیمات دولتمردان نیست
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
1
44
همین که اعتراف به گرانی کردید
ونگفتید بانون خشک ولنگ
زندگی کنید جای شکر داره
حالا البته کوتا ارزانی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
1
46
براي مهار گراني فرازميني ها بايد اقدام كنند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین