کد خبر: ۷۶۶۷۸۳
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳
تبلیغات

تعرفه و هزینه کشیدن دندان در سال ۱۴۰۱

ما در این مقاله با استناد بر یک مجله تخصصی دندانپزشکی به نام دندانه سعی کردیم شما را با تعرفه کشیدن انواع دندان‌ها آشنا کنیم.
تعرفه و هزینه کشیدن دندان در سال ۱۴۰۱
آفتاب‌‌نیوز :

یکی از دلایل مراجعه به کلیلنیک‌های دندانپزشکی؛ کشیدن دندان است. به همین دلیل سوال بسیاری از افراد ممکن است این باشد که هزینه کشیدن دندان چقدر است؟

در واقع این کار به منظور حفظ سلامت دهان و سایر دندان‌ها انجام می‌شود، اما چنانچه توسط افراد غیر متخصص انجام شود، امکان آسیب رسیدن به سایر دندان‌ها بسیار زیاد است؛ بنابراین مهارت دندانپزشک و مراقبت‌های پس از درمان از اهمیت بسزایی برخوردار است. ما در این مقاله قصد داریم به صورت مفصل درباره هزینه‌های کشیدن دندان و سایر هزینه‌های جانبی مانند هزینه عکس دندان صحبت کنیم.

هزینه کشیدن دندان در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟

در واقع نرخ این روش درمانی به عوامل مختلفی اعم از موقعیت دندان و روش خارج کردن دندان بستگی دارد، که این رقم می‌تواند بین ۴۰۰ هزارتومان تا ۲.۵۰۰.۰۰۰ تومان متغیر باشد.

تعرفه و هزینه کشیدن دندان در سال ۱۴۰۱

کمترین قیمت کشیدن دندان مربوط به خارج کردن دندان‌های جلویی به روش معمولی است و بیشترین رقم نیز مربوط به کشیدن دندان‌های نهفته با جراحی یا لیزر است. برای اطلاع از جزئیات بیشتر تعرفه کشیدن دندان در سال ۱۴۰۱ می‌توانید به مجله تخصصی دندانه مراجعه کنید.

همچنین لازم است قبل اعلام تعرفه‌های مختلف این روش درمانی این نکته را خاطر نشان کنیم که سایر هزینه‌های جانبی مانند هزینه عکس دندان، هزینه ویزیت و معاینه توسط دندانپزشک و ... در هزینه‌های نهایی خارج کردن دندان موثر هستند.

تعرفه کشیدن دندان شیری

از جمله عواملی که روی هزینه خارج کردن دندان‌های شیری تاثیرگذارند عبارتند از:

• آیا دندانپزشک برای خارج کردن دندان شیری از ماده بی حسی استفاده می‌کند یا خیر؟
• دندان‌های ردیف جلو باید کشیده شوند یا دندان آسیاب؟
• تعداد دندان‌هایی که باید از دهان خارج شوند.
• آیا دندان شیری عفونت دارد یا خیر؟

نسبت به عوامل گفته شده تعرفه کشیدن دندان‌های شیری از ۳۰۰ هزار تومان شروع می‌شود.

قیمت کشیدن دندان جلو

منظور از دندان‌های جلویی دندان‌های پیشین و نیش هستند که هزینه کشیدن دندان‌های جلو در سال ۱۴۰۱ حداقل از ۳۰۰ هزار تومان است.

نرخ کشیدن دندان آسیاب

به دندان‌های شماره ۴ و ۵ دندان‌های آسیاب کوچک و به دندان‌های شماره ۷ و ۸ نیز دندان‌های آسیاب بزرگ گفته می‌شود، که هزینه خارج کردن هر کدام از آن‌ها متغییر است و تقریبا از ۴۰۰ هزار تومان شروع می‌شود.

هزینه کشیدن دندان عقل

نرخ کشیدن دندان عقل به موارد بسیاری اعم از اینکه آیا دندان عقل نهفته است یا خیر؟ آیا دندان عقل دچار عفونت شده است یا خیر؟ و بسیاری موارد دیگر بستگی دارد. اما به طور کلی قیمت کشیدن دندان عقل در سال ۱۴۰۱ از ۸۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

قیمت کشیدن دندان با لیزر چقدر است؟

در این روش برخلاف تصور برخی افراد قرار نیست که از طریق لیزر دندان از دهان خارج شود! بلکه تنها از لیزر به جای تیغ جراحی برای برش دادن روی لثه استفاده می‌شود.

قیمت کشیدن دندان با لیزر اصولا بیشتر از روش‌های جراحی و غیرجراحی است؛ زیرا این روش دوره بهبودی سریعتر و خونریزی کمتری دارد.

چه عواملی بر نرخ کشیدن دندان موثر هستند؟

علاوه بر موقعیت دندان عوامل دیگری بر هزینه خارج کردن دندان موثر هستند که این عوامل عبارتند از:

• یکی از عواملی که می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های شما شود، نوع بیمه تحت پوشش شما است.

• پیچیدگی‌های درمان نیز بر هزینه درمان موثر هستند. برای مثال چگونگی کشیدن یک دندان سالم با دندان عفونی متفاوت است. همچنین برای خارج کردن دندان عقل نهفته نیاز به جراحی است که در این صورت هزینه کشیدن دندان عقل بدون جراحی بسیار کمتر خواهد بود.

• اینکه این درمان به چه روشی انجام می‌گیرد نیز در هزینه آن موثر است.

• تخصص و مهارت دندانپزشک نیز در هزینه‌های درمان تاثیرگذار است. مسلما اینکه این روش درمانی توسط یک دندانپزشک عمومی انجام می‌شود یا یک متخصص می‌تواند در هزینه درمان موثر باشد.

• موقعیت مکانی کلینیک دندانپزشکی نیز در هزینه‌های درمانی موثر است. به طور مثال هزینه کشیدن دندان در تهران و سایر کلانشهر‌ها می‌تواند بیشتر از سایر شهرستان‌ها باشد.

• برخی هزینه‌های جانبی مانند هزینه عکس دندان و ... نیز در هزینه نهایی درمان موثر هستند.

تعرفه و هزینه کشیدن دندان در سال ۱۴۰۱

بیشترین قیمت کشیدن دندان مربوط به کدام دندان هاست؟

چنانچه خارج کردن دندان با روش‌های جراحی انجام شود هزینه آن نیز بیشتر خواهد بود. اصولا هزینه کشیدن دندان عقل با جراحی بیشتر از سایر روش‌ها است. زیرا این دندان جزء آخرین دندان‌ها و به صورت نهفته است، بنابراین می‌بایست جراح آن را به صورت تکه تکه از زیر لثه خارج کند و قطعا کار زمان بر و دشواری خواهد بود.

کلام آخر

ما در این مقاله با استناد بر یک مجله تخصصی دندانپزشکی به نام دندانه سعی کردیم شما را با تعرفه کشیدن انواع دندان‌ها آشنا کنیم.

همان طور که در این مقاله گفتیم هزینه کشیدن دندان عقل، آسیاب و ... می‌تواند با یکدیگر متفاوت باشد. علاوه بر نوع و موقعیت دندان عوامل دیگری در هزینه این روش درمانی موثر هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به تخصص و مهارت پزشک، روش درمانی، موقعیت مکانی مطب دندانپزشک، هزینه عکس دندان و ... اشاره کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین