کد خبر: ۷۶۷۱۱۳
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۰

مشاور زلنسکی: ماریوپل هنوز سقوط نکرده است

مشاور رئیس جمهور اوکراین: «بار‌ها خواستار ایجاد گذرگاه انسانی برای خروج غیرنظامیان از ماریوپل بودیم، اما روسیه این درخواست را رد کرده است».
مشاور زلنسکی: ماریوپل هنوز سقوط نکرده است
آفتاب‌‌نیوز :

مشاور رئیس جمهور اوکراین مدعی شد که شهر ماریوپل سقوط نکرده و نیروهای اوکراینی هنوز در شهر حضور دارند.

مشاور «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین مدعی شد که نیروهای روس در میان بمباران‌های گسترده هوایی و توپخانه‌ای، به دنبال سیطره بر کارخانه آزوف‌استال هستند.

وی در ادامه گفت: «روسیه به طور کامل بر شهر ماریوپل سیطره نیافته و نیروهای اوکراینی همچنان در شهر حضور دارند».

مشاور رئیس جمهور اوکراین مدعی شد: «بارها خواستار ایجاد گذرگاه انسانی برای خروج غیرنظامیان از ماریوپل بودیم اما روسیه این درخواست را رد کرده است».

وی همچنین ابراز تردید کرد که گفت‌وگوهای صلحی که دبیر کل سازمان ملل به پیش می‌برد، با نتیجه‌ای همراه باشد.

روسیه از روز جمعه اعلام کرده بود برای اعلام آتش‌بس به‌منظور خروج غیرنظامیان از منطقه صنعتی کارخانه فولاد «آزوف‌استال» که تحت محاصره قرار گرفته، آمادگی دارد.

روز شنبه قرار بود گذرگاهی برای خروج غیرنظامیان و مجروحان از این محوطه صنعتی شروع شود اما کی‌یف مدعی شد نیروهای روس مانع از تشکیل این گذرگاه شدند. نیروهای روس نیز اوکراینی‌ها را به تلاش برای بمب‌گذاری بر سر راه غیرنظامیان متهم کردند.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در دیدار روز پنجشنبه، به پوتین گفت کل شهر ماریوپل به استثنای کارخانه فولاد آزوف‌استال که حدود ۲۰۰۰ شبه‌نظامی اوکراینی هنوز در آن مستقر هستند، به تصرف نیروهای روس درآمده است.

وزیر دفاع روسیه همچنین خبر داد که روسیه بیش از ۱۴۲ هزار غیرنظامی را از ماریوپل تخلیه کرده است. به گفته وی، اوضاع در این شهر آرام است که امکان بازگشت غیرنظامیان را فراهم می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین