کد خبر: ۷۶۷۱۲۷
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰

عشایر کشور رایگان بیمه می‌شوند

رئیس کمیسیون امور اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: عشایر کشور در قالب صندوق بیمه روستاییان و عشایر به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.
عشایر کشور رایگان بیمه می‌شوند
آفتاب‌‌نیوز :

ولی اسماعیلی در دیدار با رئیس سازمان امور عشایری در گرمی اظهار کرد: بر اساس ردیف بودجه سال‌جاری سه هزار میلیارد تومان منابع برای پوشش بیمه‌ای روستاییان و عشایر در نظر گرفته شده تا افراد فاقد توان مالی بتوانند به صورت رایگان از خدمات این بیمه استفاده کنند.

وی تصریح کرد: پوشش بیمه‌ای روستاییان و عشایر برای بهره‌مندی آنها از خدمات بازنشستگی، از کارافتادگی و یا فوت ارائه خواهد شد تا بر اساس جدول تعریف شده صندوق بیمه‌ای روستاییان و عشایر بتوانند خدمات مطلوبی را به این قشر زحمتکش و پرتلاش انجام دهند.

رئیس کمیسیون امور اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی دیگر از دغدغه‌های مهم جامعه عشایر کمبود علوفه و نهاده‌های دامی در شرایط سخت خشکسالی است که مجلس به وزارت جهاد کشاورزی امکان تأمین نهاده‌ها را به صورت داخلی و از طریق واردات داده است.

اسماعیلی افزود: نباید جامعه عشایری دغدغه‌ای از بابت تأمین نهاده‌ها با نرخ ارز آزاد داشته باشند بلکه قرار است از طریق یارانه بخش عظیمی از نیازمندی آنها تأمین شده تا تعادل قیمت تولید و عرضه دام زنده را شاهد باشیم.

وی با ابراز خرسندی از اقدام خوب وزارت جهاد کشاورزی برای خرید تضمینی دام عشایر و فراهم کردن زمینه صادرات این محصولا با ارزش خاطرنشان کرد: بخش عظیمی از عشایر کشور در تأمین گوشت و سایر فرآورده‌های لنبی نقش مهمی دارند که این حمایت‌ها می‌تواند بهترین شرایط را فراهم کند.

رئیس کمیسیون امور اجتماعی مجلس شورای اسلامی ضرورت تأمین آب شرب و برق پایدار به همراه تأمین انرژی مورد نیاز عشایر را در زمان کوچ و اسکان یادآور شد و اضافه کرد: در استان اردبیل یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های جامعه عشایری کمبود منابع آب و تانکر آبرسانی است که قرار شده از محل منابع تعریف شده این دغدغه‌ها توسط امور عشایری رفع شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین