کد خبر: ۷۶۷۲۳۵
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰

بیماری جدید در راه؛ این بیماری در کمین کودکان

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) به دلیل شیوع غیرقابل توضیح هپاتیت بین کودکان خردسال در ایالات متحده و اروپا هشدار بهداشتی صادر کرد.
بیماری جدید در راه؛ این بیماری در کمین کودکان
آفتاب‌‌نیوز :

از اکتبر گذشته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده از پزشکان خواست هر موردی از این بیماری نامعلوم در کودکان زیر ۱۰ سال را گزارش کنند. این هشدار و درخواست در نتیجه مجموعه‌ای از موارد غیرعادی صادر شد که در آلاباما شناسایی شده است.

تاکنون ۹ مورد از این بیماری در آلاباما و ۲ مورد در کارولینای شمالی گزارش شده است؛ در حالی که ده‌ها مورد هپاتیت حاد در کشور‌های اروپایی مانند دانمارک، اسپانیا، هلند و بریتانیا نیز شناسایی شده است.

هپاتیت التهاب کبد است که می‌تواند توسط هر تعداد ویروس و در هر شرایطی ایجاد شود. علائم شایع هپاتیت شامل حالت تهوع، درد معده، استفراغ و اسهال است. با این حال برخی از کودکان در آلاباما دچار زردی شده‌اند و نشانه‌هایی از افزایش آنزیم‌های کبدی را نشان دادند. در این مدت در حالی که هیچ مرگ‌ومیری گزارش نشده، اما چندین کودک دچار نارسایی کبدی شدند و نیاز به پیوند کبد داشتند.

اگرچه علت دقیق شیوع هپاتیت هنوز نامشخص است، اما کارشناسان بر این باورند که یک عامل احتمالی را شناسایی کرده‌اند.

طبق بیانیه‌ای که روز پنجشنبه منتشر شد، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها با موفقیت برخی از علل شایع هپاتیت ویروسی مانند هپاتیت A، B، یا C را رد کرده است و به طور خاص متخصصان بر این باورند که آدنوویروس ۴۱ ممکن است علت شیوع باشد که این موضوعی غیرطبیعی است، زیرا پاتوژن معمولا فقط افراد دارای نقص ایمنی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، ولی همه کودکانی که به هپاتیت مبتلا شده‌اند قبل از عفونت سالم بودند.

دکتر اشلشا کاوشیک، سخنگوی آکادمی اطفال آمریکا (AAP)، در این خصوص گفت: این مورد معمولی نیست و کاملا تعجب‌آور است، اما در حال حاضر فقط یک نظریه است. ارتباط بین آدنوویروس ۴۱ و هپاتیت در کودکان سالم در حال حاضر ثابت نشده و به تحقیقات بیشتری نیاز دارد تا مشخص شود آیا ارتباط مستقیمی بین این ۲ وجود دارد یا خیر.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین