کد خبر: ۷۶۷۵۳
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۱:۱۵
رئیس قوه قضائیه تصریح کرد:

عدم تبعیت از روحانیت، عامل بیشترین ضربه‌ها به جهان‌اسلام

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس قوه قضائیه توجه به مقتضیات زمان و مشکلات مردم را از ویژگی‌های ضروری احزاب و گروهها دانست.

به گزارش سرویس حقوقی آفتاب به نقل از روابط عمومی قوه قضائیه، آیت الله هاشمی شاهرودی در دیدار اعضاء کمیته مرکزی و جمعی از خانواده‌ شهدای حزب مؤتلفه اسلامی رمز موفقیت و تأثیرگذاری احزاب و گروههای سیاسی را در اسلام، تبعیت و پیروی کامل از اسلام، قرآن، ائمه‌اطهارعلیه‌السلام و در عصر حاضر تبعیت از مرجعیت و روحانیت برشمرد و گفت: «پیروزی انقلاب اسلامی ایران نمونه بارزی از تأثیرگذاری رهبری مرجعیت شیعه بود». 

رئیس قوه قضائیه گفت: «به برکت خون شهدا ثمرات و دستاوردهای گران‌سنگ انقلاب اسلامی در سراسر جهان متبلور شده‌است». 

رئیس قوه قضائیه افزود: «نقش جریانها و احزاب سیاسی در شکل‌گیری، گسترش و تحقق نهضت‌ها و حرکتهای اجتماعی انکارناپذیر است و درجریان پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز احزاب و گروههای مختلف با تبعیت کامل از رهبری نهضت و روحانیون و پیروی از اصول اسلامی به عنوان بازوی توانمند روحانیت، نقش خود را ایفا کرده‌است».

رئیس قوه قضائیه تأکید کرد: «درحال‌حاضر مرجعیت دینی شاخص اصلی تعیین مسیر حرکت و دستیابی به اهداف بلند اسلام است و پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری مرجعیت دینی نقش علما و روحانیون و پیروی از آنان برای دستیابی به موفقیت و پیروزی در مقابل دشمنان را به ملتهای مسلمان نشان داد».

آیت الله هاشمی شاهرودی افزود: «امروزه به برکت انقلاب اسلامی ایران مسلمانان و گروههای اسلامی در کشورهای مختلف با تبعیت از روحانیون و علما، حرکتهای مناسب و تأثیرگذاری را علیه استکبار آغاز کرده‌اند».

رئیس قوه قضائیه تأکید کرد: «بیشترین ضربه‌هایی که امروز به جهان اسلام و برخی مذاهب اسلامی وارد می‌شود به دلیل عدم تبعیت از مرجعیت و روحانیت است».

آیت الله هاشمی شاهرودی توجه به مقتضیات زمان و مشکلات مردم را از ویژگی‌های ضروری احزاب و گروهها دانست.

رئیس قوه قضائیه حزب مؤتلفه اسلامی را حزبی سالم، مؤمن و وفادار به خط اسلام، امام(ره)، مرجعیت و رهبری و اصول برگرفته از اسلام ناب دانست.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین