رضوان حکیمزاده با اشاره به کلاسهای جبرانی برای افت یادگیری دانش آموزان ابتدایی اظهار کرد: در دوره اول ابتدایی برای دانشآموزانی که در دروس فارسی و ریاضی توصیف "نیازمند تلاش بیشتر" و "قابل قبول" و دوره دوم ابتدایی برای دانشآموزانی که در دروس علوم، فارسی و ریاضی توصیف "نیازمند تلاش بیشتر" و "قابل قبول" را کسب کنند، کلاس جبرانی برگزار خواهیم کرد.
وی افزود: بررسی ارزشیابی دانشآموزان در دو سال گذشته نشان میدهد، توصیف نیازمند تلاش بیشتر افزایش یافته است و برخی دانش آموزان در یک درس و برخی همزمان در چند درس دچار افت تحصیلی هستند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در ۶ پایه تحصیلی دوره ابتدایی ۲۷۱ هزار و ۴۷۷ دانشآموز در درس علوم، ۵۴۴ هزار و ۷۸۱ نفر در درس ریاضی و ۳۵۹ هزار و ۵۸۰ دانش آموز در درس فارسی باید در این کلاسهای جبرانی شرکت کنند.
وی یادآور شد: بیشترین افت دانش آموزان دوره ابتدایی در درس ریاضی و فارسی است.
همچنین محمد مهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره سنجش افت یادگیری دانش آموزان دوره متوسطه اول و دوم مطرح کرد: این کار با حضوری شدن آموزشها امکان پذیر شد و معلمان وضعیت یادگیری دانش آموزان را رصد کردند و بعد از آن برنامههای لازم برای جبران افت یادگیری رخ میدهد از جمله افزایش زمان آموزش و اگر لازم باشد پیش بینیهایی انجام میدهیم تا با همراهی دولت بتوانیم در ایام تابستان برای دروس هدف و دانش آموزانی که آسیب دیدند برنامه ریزی لازم داشته باشیم.
به گفته او؛ طبق نتایج مطالعات، در دروس علوم و ریاضی افت تحصیلی محسوستر است و در دوره متوسطه دوم متناسب با رشتههای تحصیلی دانش آموزان، وضعیت متفاوت خواهد بود همچنین شایستگیهای پایه و غیرفنی هنرستانها با مشکل مواجه شده است که باید جبران شود.