کد خبر: ۷۶۸۰۱۸
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴

آقای یحیی! کی برانکو بیشتر از شاگردانش پول می‌گرفت؟

با هر مصاحبه یحیی دل هواداران پرسپولیس بیشتر برای برانکو تنگ می‌شود. مسئله اصلا ابعاد فنی هم نیست.
آقای یحیی! کی برانکو بیشتر از شاگردانش پول می‌گرفت؟
آفتاب‌‌نیوز :

یک مصاحبه بلند دیگر از یحیی گل‌محمدی و باز هم همان باگ‌های همیشگی؛ کلی غرولند، تناقض‌گویی و ادبیات غیرقابل دفاع. سرمربی پرسپولیس حدود ۲ هفته بعد از شکست این تیم برابر آلومینیوم اراک و حذف از جام حذفی، در جمع خبرنگاران به تشریح اوضاع تیم پرداخت. یحیی مطابق معمول حرف‌هایی زد که برای خیلی از هواداران قابل‌قبول نبود. او از کمک‌های همه‌جانبه به استقلال سخن گفت و به شکلی عجیب، همچنان در مورد قضاوت دربی تهران ولو در جزئی‌ترین صحنه‌ها اظهارنظر کرد. راستش این است که با هر مصاحبه از این دست، دل هواداران پرسپولیس بیشتر برای برانکو تنگ می‌شود. مسئله اصلا ابعاد فنی هم نیست. موضوع بیشتر «فرهنگی» است. آن‌ها باور نمی‌کنند در همین فاصله کوتاه از کسی که از هیچ‌چیز ایراد نمی‌گرفت، رسیده باشند به کسی که از همه‌چیز ایراد می‌گیرد. یحیی در بخش رفتاری، روزبه‌روز آدم‌های بیشتری را ناامید می‌کند.

کی برانکو ۲ ماه در مورد یک بازی حرف می‌زد؟

به شکل عجیبی یحیی گل‌محمدی هنوز با توقف پرسپولیس در دربی تهران کنار نیامده است. شاید حتی در ژانر مربیان ایرانی هم بی‌سابقه باشد که یک نفر ۲ ماه در مورد یک بازی حرف بزند و تمام فکر و ذکرش این باشد که در فلان صحنه آن بازی داور آوانتاژ داد یا نداد. حتی اگر آن روز قتل هم اتفاق افتاده بود، تا الان باید موضوع تمام می‌شد. یحیی، اما آنقدر روی شهرآورد تمرکز کرده که تیمش مثل آب خوردن به هوادار مساوی داد و با شکست برابر آلومینیوم اراک از جام حذفی اوت شد. تا کی قرار است در پرسپولیس آینده فدای گذشته شود؟ کی دیده بودید برانکو نه ۲ماه، بلکه حتی ۲ هفته در مورد یک بازی حرف بزند؟

کی برانکو بیشتر از شاگردانش پول می‌گرفت؟

یحیی گل‌محمدی در بخشی از مصاحبه اخیرش طبق معمول نسبت به مسایل مالی اعتراض می‌کند. او می‌گوید دریافتی بازیکنان پرسپولیس تا این مقطع از فصل ۵۰درصد بوده و بعد اضافه می‌کند: «البته من بیشتر گرفتم، یعنی چیزی حدود ۶۵درصد که آن هم به‌خاطر قراردادم بود.» تا جایی که حافظه یاری می‌کند به یاد نمی‌آوریم برانکو زودتر از بازیکنان پرسپولیس پول گرفته باشد. او حتی در مقطعی ۱۱ماه حقوق نگرفت و همیشه اصرار داشت اگر پولی به باشگاه می‌رسد، ابتدا باید در اختیار بازیکنان قرار بگیرد تا آن‌ها انگیزه و اشتیاق بیشتری پیدا کنند و بهتر بجنگند. با این حال امروز مربی پرسپولیس کسی است که راحت می‌گوید بیشتر از بازیکنانش پول گرفته و راحت‌تر اعلام می‌کند این موضوع به‌خاطر نوع قراردادش بوده است. جای تعجب ندارد اگر در این تیم، نشانی از همدلی سابق نباشد.

کی برانکو به تیم‌های دیگر اتهام می‌زد؟

طی دوران حضور برانکو روی نیمکت پرسپولیس هم روز‌هایی بود که قافیه بر این تیم تنگ شود و سرخ‌ها از رقبا عقب بیفتند، اما به یاد نمی‌آوریم برانکو رو به اتهام‌زنی و حمله به تیم‌های حریف آورده باشد. همیشه حرف او این بود که پرسپولیس تمام تلاشش را می‌کند و برای قهرمانی می‌جنگد. داستان یحیی، اما به کلی فرق دارد. او امسال بار‌ها و بار‌ها استقلال را متهم به برخورداری از حمایت‌های جانبی کرده و در این مسیر تا جایی پیش رفته که دیگر حوصله هواداران خودی هم سر رفته است. طبیعتا وقتی مربی از این حرف‌ها می‌زند، شاگردانش روحیه مبارزه‌طلبی خود را از دست می‌دهند، چون حس می‌کنند برخی مسایل بیرون از زمین رقم می‌خورد. این اشتباهی است که تا قبل از این رقبا انجام می‌دادند و حالا پرسپولیس مرتکبش شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین