کد خبر: ۷۶۸۰۴۵
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱
معاون اجرایی رئیس جمهور:

۲۵۰ میلیون یورو برای ساخت نیروگاه "کلاس اف" در قزوین

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: برای شهرستان‌های بویین‌زهرا و آوج ۹۵۰ میلیارد تومان تأمین اعتبار کردیم و علاوه بر آن ۲۵۰ میلیون یورو برای احداث نیروگاه "کلاس اف" بویین‌زهرا اختصاص دادیم.
۲۵۰ میلیون یورو برای ساخت نیروگاه
آفتاب‌‌نیوز :

سیدصولت مرتضوی شامگاه چهارشنبه در نشست شورای اداری استان قزوین که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، درباره نتایج سفر ریاست جمهوری اظهار داشت: در مجموع در ۹ فصل اقدامات بسیار مبارکی به عمل آمده که شامل فصل زیربنایی، صنعت و معدن، فرهنگی، آموزشی و ورزشی، حوزه رفاه و تأمین اجتماعی، بهداشت و درمان، حوزه آب، خاک و کشاورزی، حوزه اشتغال، حوزه امنیتی، نظامی و قضایی و در نهایت در بخش سرمایه‌گذاری است.

وی با اشاره به تأمین منابع ارزی و ریالی برای توسعه استان اضافه کرد: بنابراین در این سفر اقدامات مؤثری برای توسعه استان با توجه به شاخص‌ها و مزیت‌های استان قزوین از جمله کشاورزی، صنعتی و گردشگری صورت گرفت و مصوبات آن قطعی شد.

مرتضوی با اشاره به احصا و شناسایی نیازمندی‌ها و اولویت‌های استان قزوین ادامه داد: این نیازمندی‌ها در قالب ۱۹۱ طرح و پروژه تعریف و تأمین اعتبار مناسبی شدند. علاوه بر اقداماتی که از محل منابع عمومی دولت برای استان صورت گرفت، خوشبختانه در حوزه سرمایه‌گذاری و تسهیلات ۱۲ هزار و ۱۷۴ میلیارد تومان تسهیلات برای صنایع بزرگ، متوسط و کوچک تصویب شد.

وی یادآور شد: این در حالی است که نیاز مسکن استان قزوین هم در یک برش مناسب در ۴ سال پیش‌بینی شده و تسهیلات مورد نیاز برای تأمین مسکن هم در این بخش اختصاص داده خواهد شد.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به طرح موضوع عدالت اجتماعی از سوی نماینده مردم بویین‌زهرا و آوج گفت: باید به استحضار ایشان و سایر اعضای شورای اداری برسانم که بر اساس سرشماری صورت‌گرفته حوزه بویین‌زهرا و آوج نزدیک ۱۶۹ هزار نفر جمعیت دارد. برای این حوزه انتخابیه حدود ۹۵۰ میلیارد تومان تأمین اعتبار کردیم و علاوه بر آن ۲۵۰ میلیون یورو برای احداث نیروگاه کلاس اف بویین‌زهرا اختصا دادیم.

مرتضوی با بیان اینکه بخشی از پروژه‌ها در سطح استان اصولاً کارکرد ملی دارند، افزود: برخی از طرح‌ها کارکرد استانی دارند. به عنوان مثال اگر در مرکز استان یک بیمارستان فوق تخصصی احداث می‌شود، برای کل استان قزوین بوده و فقط برای شهر قزوین پیش‌بینی نشده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین