کد خبر: ۷۶۸۰۵
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۱:۱۳
در دیدار با جمعی از نمایندگان مجلس هشتم مطرح شد:

انتقاد صریح آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از نحوه هزینه درآمدهای ارزی

نجات کشور ما قطع وابستگی به نفت است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح روز دوشنبه در دیدار جمعی از نمایندگان دوره‌ هشتم مجلس شورای اسلامی و اعضای مجمع متخصصین و نمایندگان این تشکل در 30 استان کشور، رشد روزافزون تخصص‌ها را طبیعت معمول گذشت زمان خواند و گفت: «توجه به رشته‌ها باعث تسریع رشد علم و تکنولوژی می‌شود».

به گزارش گروه دریافت خبر آفتاب، رییس مجلس خبرگان رهبری، تدوین و تصویب رشته‌های تخصصی در دانشگاه‌ها و حتی مدارس را به خاطر رشد روزافزون علوم در جهان دانست و گفت: «شاهدیم که مجلس شورای اسلامی و دیگر مراکز تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر کشور هم با تشکیل کمیسیون‌ها و کمیته‌ها به این مهم توجه دارند».

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام هم‌چنین با اشاره به اصلاح مواردی از لایحه اصل 44 قانون اساسی و تهیه الزامات چشم‌انداز 20 ساله نظام در جلسات مجمع گفت: «تخصص در هر دو موضوع، اهمیت خود را بر فضای مباحث دیکته می‌کرد».

هاشمی رفسنجانی، تصمیمات اقتصادی بدون کارشناسی را برای هر جامعه‌ای مضر دانست و گفت: «این‌گونه تصمیمات یا بی‌خاصیت می‌مانند و یا اگر به اجرا برسند، برای چرخه اقتصادی کشور مضر هستند».

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به گزارش کارشناسان خزانه‌داری کل کشور گفت: «متاسفانه در سال 86، 85 درصد از درآمدهای ارزی کشور مصرف شده است که این امر برای جامعه در حال توسعه خوب نیست».

هاشمی رفسنجانی، وابستگی به نفت را برای هر کشوری مصیبت دانست و گفت: «در صورت عدم تامین درآمد نفت به دلیل احتمالات سیاست‌های داخلی و خارجی، هر کشوری دچار مشکل خواهد شد».

وی با توصیه به نمایندگان مجلس برای دقت در مباحث اقتصادی و لزوم توجه به آمار گفت: «نجات کشور ما قطع وابستگی به نفت است که از تاکیدات مقام معظم رهبری است».

رییس مجلس خبرگان رهبری هم‌چنین با اشاره به دستاوردهای سفر به سرزمین وحی گفت: «در جلسات خصوصی با پادشاه عربستان به این نتیجه رسیدیم که همکاری ایران و عربستان می‌تواند بسیاری از مشکلات جهان اسلام، به‌خصوص در عراق، لبنان، فلسطین و افغانستان را حل کند».

وی با بیان اهداف برگزاری کنفرانس گفت‌وگو در مکه و دستاوردهای آن افزود: «اختلاف نظر در مباحث، رحمت، و تنازع، بسیار بد است که همگان باید از آن پرهیز کنند».

هاشمی با اشاره به سوابق افراطی‌گری‌ها در برخورد با فرقه‌های اسلامی گفت: «تعصبات افراطی خوره اعتقادات منطقی و عقلانی است و باید حکمت در رفتار همه‌ مسلمانان حاکم شود».

هاشمی رفسنجانی با اشاره به سفر به منطقه‌ فدک و بیان سابقه‌ تاریخی آن نیز گفت: «بسیاری از علمای عربستانی فدک را فقط در حد کتاب‌های تاریخی می‌دانستند اما در این سفر، جغرافیای آن را با جزئیات مضبوط از زمان حضرت فاطمه (س) دیدیم».

در آغاز این دیدار دکتر زارع و نصیرزاده رییس و دبیرکل مجمع متخصصین، آقایی رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام والمسلمین حسن ملک‌محمدی نماینده‌ دامغان در مجلس شورای اسلامی، با ارایه‌ گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌ها، به بیان دیدگاه‌های خود درباره مسائل مختلف کشور پرداختند و خواستار حضور بیشتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مباحث جاری کشور برای حل مسائل شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین