کد خبر: ۷۶۸۰۸۷
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۰

هشدار جدی برای کسانی که می‌خواهند لاغر شوند

دکتر محمد عسکر فراشاه گفت: مصرف زیاد سالاد برای کاهش اشتها و کاهش وزن، نه تنها به این هدف منجر نمی‌شود بلکه باعث ضعف هضم و بروز مشکلات گوارشی نظیر نفخ و ترش کردن می‌شود.
هشدار جدی برای کسانی که می‌خواهند لاغر شوند
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر محمد عسکر فراشاه گفت: مصرف زیاد سالاد برای کاهش اشتها و کاهش وزن، نه تنها به این هدف منجر نمی‌شود بلکه باعث ضعف هضم و بروز مشکلات گوارشی نظیر نفخ و ترش کردن می‌شود.

به گفته وی امروزه سالاد‌ها که از فرهنگ غرب وارد ایران شده یکی از مشکلات سفره ایرانی امروز محسوب میشود و مصرف مداوم و زیاد آن‌ها با غذا، مشکلات متعدد گوارشی و عصبی را به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: مصرف زیاد سالاد، با پرکردن حجمی از معده تاحدی اشتهای فرد را کاهش می‌دهد، ولی چون اکثر ترکیبات سالاد‌ها ترکیبات سردی نظیر گوجه فرنگی، خیار سبز و کاهو هستند پس از مدتی کوتاهی باعث ضعف هضم و ضعف بدن می‌شود و با ایجاد اشتهای کاذب، دوباره در فرد رغبت بیشتری ایجاد کرده و باعث چاقی می‌شود و علاوه بر آن اضافه نمودن مقادیر زیادی سس به این سالاد‌ها ضرر مصرف همزمان آن‌ها با غذا‌ها را ۲ چندان میکند.

این متخصص طب ایرانی، یکی دیگر از باور‌های غلط طبی واز اشتباهات بزرگ افراد برای رژیم‌های لاغری را نخوردن شام دانست که نه تنها فرد، لاغر نمی‌شود بلکه سبب ضعف بدنی وی می‌گردد.

عسکرفراشاه تصریح کرد: بر اساس دیدگاه طب ایرانی از مهمترین وعده‌های غذایی روزانه، وعده شام است که در ابتدای شب باید میل شود و حذف آن می‌تواند به بدن آسیب‌های جدی وارد کند.

وی یادآور شد: براساس دیدگاه طب ایرانی اگر هنگام شب در معده، چیزی نباشد حرارت بدن به جای آنکه به آن بپردازد به رطوبت اصلی بدن متوجه میشود و آن را خشک میکند و فرد دچار ضعف شده و اختلال در خواب هم به دنبال دارد.

وی عوارض نخوردن شام از دیدگاه طب ایرانی را ضعف و کم شدن بینایی، از دست رفتن رطوبت اصلی بدن و پیری زودرس و از دست رفتن قوتی میشودکه با چیز دیگری قابل برگشت نیست.

عسکر فراشاه، منظور از شام از دیدگاه طب ایرانی را غذایی سنگین و پرچرب ندانست و گفت: منظور از شام، غذایی سبک و کم چرب است.

به گفته وی غذای شب، نیروی پیر و جوان است و می‌تواند سودمندتر از غذای روز باشد، زیرا در شب، انرژی کاملا صرف اعمال داخل بدن شده و هضم، قوی‌تر میگردد و مواد بیشتری جذب بدن میشود.

منبع: انجمن علمی طب سنتی ایران

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین