کد خبر: ۷۶۸۱۷
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۰:۲۹
مقایسه تمام حالات گروه سوم یورو 2008

بخت ایتالیا و رومانی برای صعود بیشتر از فرانسه است / سرنوشت در دستان رومانی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرنوشت گروه C که گروه مرگ رقابت‌های یورو 2008 نام گرفته امشب مشخص می‌شود. سه تیم ایتالیا، فرانسه و رومانی بخت صعود به همراه هلند را به مرحله بعدی دارند و حالت‌های بسیار گوناگونی می‌تواند اتفاق بیفتد.

شاید کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد که هلند در این گروه به این آسانی و با این اختلاف امتیاز در صدر جدول قرار گیرد. اما حتی افراد کمتری می‌توانستند به این فکر کنند که در روز آخر سرنوشت رومانی در این گروه در دستان خودش قرار بگیرد، و دو فینالیست جام جهانی چشم امید به بازی هلند و رومانی بدوزند.

مسأله بر سر این است که جایگاه دوم این گروه به چه تیمی خواهد رسید؟

احتمالات
اگر رومانی هلند را شکست دهد، به همراه این تیم به دور بعدی رقابت‌ها راه می‌یابد و بازی فرانسه و ایتالیا بی‌اهمیت خواهد شد. اگر رومانی و هلند مساوی کنند، برنده فرانسه و ایتالیا صعود خواهد کرد، مگر آن که این دو تیم هم به تساوی برسند که در این صورت رومانی باز هم تیم صعود کننده خواهد بود.

در صورت شکست رومانی از هلند، برنده فرانسه و ایتالیا به دور بعدی می‌رسد. 

اگر رومانی به هلند ببازد و فرانسه و ایتالیا به تساوی باگل دست یابند، سه تیم امتیازاتی برابر خواهند داشت. در این حالت بازی‌های این سه تیم با هم مورد بررسی قرار می‌گیرد و ایتالیا به لطف گل زده بیشتر به مرحله بعدی راه می‌یابد، چرا که فرانسه و رومانی یک تساوی صفر-صفر با هم در کارنامه خود دارند. در این حالت، ایتالیا دو تساوی با گل (یک - یک با رومانی و حداقل یک - یک با فرانسه) خواهد داشت که گل زده این تیم را بالاتر از سایر تیم‌ها خواهد کرد. در این سناریو، طبق قوانین یوفا نتیجه بازی این سه تیم مقابل هلند تأثیری بر جدول نخواهد داشت و بازی‌های آن‌ها مقابل هلند در نظر گرفته نخواهد شد.

اگر رومانی به هلند ببازد و فرانسه و ایتالیا به تساوی بدون گل برسند، رومانی می‌تواند به دور بعد راه یابد البته به شرط آن که با اختلاف کمتر از سه گل مقابل هلند شکست بخورد.

اگر رومانی با اختلاف بیش از سه گل به هلند ببازد و فرانسه و ایتالیا به تساوی بدون گل برسند، ایتالیا با توجه به تفاضل گل بهتر تیم دوم گروه می‌شود.

اگر رومانی دقیقاً با اختلاف سه گل مقابل هلند بازی را واگذار کند و فرانسه و ایتالیا صفر - صفر شوند، ایتالیا با توجه به داشتن ضریب بالاتر در جدول یوفا به دور بعدی راه می‌یابد.

همه چیز در دست برنده
البته در تمام این حالات سرنوشت در دستان رومانی است. البته اگر هلند به نمایش خارق‌العاده خود ادامه دهد و رومانی را هم مثل ایتالیا و فرانسه ببرد، بازی ایتالیا و فرانسه تعیین‌کننده خواهد شد. با توجه به آمار بالا، بخت ایتالیا برای صعود کمی بیشتر از دو تیم دیگر است.

رومانی تا حالا بر خلاف پیش‌بینی‌ها عمل کرده ولی کمتر کسی آن‌ها را مقابل هلند پیروز می‌داند. شایعاتی در جریان است که طبق آن‌ها، جریان سوئد و دانمارک در یورو 2004 این بار هم تکرار شود. این دو تیم با یک تساوی دو بر دو، هر دو به مرحله بعدی راه می‌یافتند و ایتالیا حذف می‌شد، و دو تیم اسکاندیناویایی هم دقیقاً به نتیجه 2-2 رسیدند.

اگر فرض را بر این بگذاریم که تمام بازی‌ها سالم و پاک برگزار می‌شود، احتمالاً ایتالیا یا فرانسه به دور بعد راه خواهند یافت.

اما کدام تیم می‌تواند به مرحله بعدی برسد؟ هر دو مقابل رومانی مساوی کردند و به هلند باختند. آتزوری در مقابل رومانی به مراتب بهتر از فرانسه بود. یک گل آن‌ها به اشتباه مردود اعلام شد و در تمام بازی سرتر از حریف بودند. گل رومانی هم روی اشتباه وحشتناک «جان لوکا زامبروتا» به ثمر رسید. دفاع ایتالیا به غیر از این گل در بقیه صحنه‌ها پیشرفت بسیار چشمگیری را نسبت به بازی مقابل هلند نشان داد.

هر دو تیم مقابل هلند شکست‌های سنگینی خورده‌اند. در هر دو بازی جنجال‌های زیادی به پا شده. هلند هر دو بار یک گل زودهنگام زده و سپس با ضدحملات برق‌آسا به گل‌های دیگر دست یافته است. ایتالیا و فرانسه خیلی شبیه به هم بوده‌اند ولی این شباهت باید امشب به پایان برسد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین