کد خبر: ۷۶۸۲۶۲
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵

کاهش ۱۹ درصدی بارندگی‌ در قزوین

 کارشناس اداره کل هواشناسی استان قزوین گفت: میزان بارندگی های قزوین در سال زراعی امسال (از مهرماه سال گذشته تاکنون) نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ با ۱۹ درصد کاهش روبرو بوده است.
کاهش ۱۹ درصدی بارندگی‌ در قزوین
آفتاب‌‌نیوز :

مریم بهروزی اظهار داشت: براساس آمارهای موجود، در سال زراعی امسال میزان بارندگی های قزوین ۱۷۷.۵ میلی متر بوده در حالی که این مقدار بارش در مقایسه با سال زراعی ۹۹-۱۴۰۰ به میزان ۲۱۸.۳ میلی متر به ثبت رسیده است.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: براساس نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، تا اوایل هفته آینده همچنان گذر امواج حاصل از سامانه بارشی را در سطح منطقه خواهیم داشت که این مساله باعث می شود تا به ویژه در ساعات شب شاهد بارش های رگباری، گاهی رعد و برق و وزش بادهای لحظه ای باشیم.

وی با بیان اینکه بارش ها در مناطق مستعد گاهای اوقات به صورت تگرگ نیز پیش بینی می شود، افزود: با توجه به فصل بهار و تشکیل ابرهای همرفتی، در پاره ای از مناطق، به ویژه کوهستانی ناپایداری ها ممکن است از شدت بیشتری برخوردار باشد تا جایی که شب گذشته بارش ها در سیردان واقع در بخش طارم به ۱۳ میلی متر رسید اما در شهر قزوین بارندگی نداشتیم.

بهروزی یادآور شد: در شبانه روز گذشته آوج با ۷ و رازمیان در بخش رودبار الموت غربی با ۲۸ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای قزوین نیز طی این مدت ۱۰ تا ۲۶ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین