کد خبر: ۷۶۸۷۷۵
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۶

با این گیاه چاق کننده دیابت را فراری می‌دهد

یک پژوهشگر گیاهان دارویی در خراسان جنوبی گفت: پیچ اناری گل درشت، اثر اشتها آور داشته و برای کنترل قندخون و رفع خونریزی از رکتوم از آن استفاده می‌شود.
با این گیاه چاق کننده دیابت را فراری می‌دهد
آفتاب‌‌نیوز :

«محسن پویان» گفت: پیچ‌اناری گل درشت، گیاهی متعلق به خانواده پیچ‌اناری است. درختچه‌ای بالارونده که به دور تکیه‌گاه، چون نرده‌ها و سایر درختان می‌پیچد.

وی ادامه داد: برگ‌ها متقابل پرمانند و گل‌های آن شیپوری و شبیه گل انار است که به رنگ قرمز در فصل رویشی ظاهر می‌شوند.

این پژوهشگر گیاهان دارویی در خصوص موارد مصرف این گیاه تصریح کرد: گل، برگ، سرشاخه‌ها و ریشه گیاه در طب گیاهی مورد استفاده دارد.

پویان گفت: گل‌های آن ترش مزه و مبرّد (سرد کننده) است. در قطع بدون علت عادت ماهیانه زنان از آن استفاده می‌شود و در برطرف کردن ترشحات سفید رنگ مهبل، خونریزی پس از زایمان و خون‌ریزی بیش از حد معمول عادت ماهانه گل‌ها اثرات شفابخش دارند.

وی اظهار کرد: گل‌ها اثر اشتهاآور داشته و برای کنترل قندخون و برطرف کردن خونریزی از رکتوم از آن استفاده می‌شود. برای مصارف دارویی گل‌ها قبل از باز شدن برداشت شده و در حرارت مناسب خشک می‌کنند.

این پژوهشگر گیاهان دارویی در خصوص نحوه مصرف این گیاه تصریح کرد: از دم‌کرده گیاه به میزان یک قاشق غذاخوری پودر خشک گل و یا برگ در نصف لیوان آب جوش که تا دو مرتبه در روز از آن خورده شود.

پویان خاطرنشان کرد: پیچ‌اناری هم از گونه‌های زینتی دارویی است که پرورش داده می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین